قطب‌الدین صادقی با اشاره به آماده سازی نمایش "طلسم صبحگل" برای حضور در بخش مهمان جشنواره تئاتر فجر از اجرای عمومی این اثر در سالن اصلی تئاترشهر در بهار 93 خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر:  قطب‌الدین صادقی در این باره گفت: در حال تمرین نمایش "طلسم صبحگل" برای حضور در بخش مهمان جشنواره تئاتر فجر هستیم. این نمایش یک شوخی‌نامه روحوضی نوشته خودم است که فعلا در مرحله مشخص کردن میزانسن ها و کار با بازیگران قرار دارد.

وی افزود: هنوز دکور نمایش ساخته نشده اما امیدوارم به زودی بتوانیم با رسیدن بودجه، دکور و لباس‌ها را آماده اجرا کنیم. این نمایش بر اساس یکی از ویژگی های چهارگانه نمایش روحوضی که توجه به مسائل روزمره با محوریت بازار و حاجی است نوشته شده و در واقع یک روحوضی مدرن به حساب می آید. این اثر نمایشی قرار است به مسائل روز جامعه توجه داشته باشد.

صادقی که خودش طراحی صحنه نمایش را برعهده دارد در این باره یادآور شد: چون دکور نمایش در انطباق کامل با محتوا و میزانسن و بستر و تکیه گاه حضور بازیگران است بنابراین طراحی صحنه را خودم بر عهده گرفتم.

این کارگردان متذکر شد: این نمایش بر اساس رقابت دو خانواده حاجی شکل گرفته و تمام مسائل اقتصادی امروز جامعه در آن مورد بررسی قرار می گیرد. متاسفانه در سالهای اخیر اغلب نویسنده ها و کارگردان های ما فرهنگ و تئاتر ایرانی برایشان اهمیتی ندارد و تاتر غربی را هم شلخته و دست و پا شکسته کار می کنند. در واقع تئاتر ما استقلال فکر و روح و شخصیتش را از دست داده است بنابراین در این اثر نمایشی همه تلاشم را کرده ام که مسائل اجتماعی 10 سال اخیر ایران را به تصویر بکشم.

کارگردان "مکبث" در پایان یادآور شد: "طلسم صبحگل" قرار است بعد از تعطیلات نوروز و در فروردین ماه در سالن اصلی تئاترشهر اجرای خود را آغاز کند. همچنین به دعوت دبیر جشنواره قرار است در بخش مهمان جشنواره تئاتر فجر نیز اجرا داشته باشیم. در "طلسم صبحگل" چهره‌های شناخته ‌شده‌ای چون رضا فیاضی، حسن دادشکر، سیروس همتی، مجید علم‌بیگی، ژاکلین آواره، روشنک کریمی، مهدی زمین پرداز، سامان دارابی، الهه شه‌پرست، سپیده دستینه، امین اکبری‌نسب، بنیامین بخشی‌زاد و عظیم موسوی ایفای نقش می‌کنند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: فرانک حسینی دستیار کارگردان و برنامه‌ریز، مریم علیخانی منشی صحنه، مجید لشگری ساخت دکور، الهام شعبانی طراح لباس، مسعود سخاوت دوست آهنگساز، لیلا جعفری عکاس.

قطب الدین صادقی به تازگی نمایش کودک "صدای یک دست" را در تالار هنر به صحنه برده بود. این هنرمند و مدرس دانشگاه کارگردانی نمایش‌هایی چون "سحوری"، "عادل ها"، "مویه جم"، "هفت قبیله گم شده"، " افشین و بودولف هر دو مرده اند"، "سرود مترسک پرتغالی"، "مکبث"، "باغ شکرپاره" و ... را در کارنامه دارد.