مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی درگذشت استاد چنگیز نارویی را به هنرمندان تئاتر کشور و به خصوص جامعه هنر استان سیستان و بلوچستان تسلیت گفت.

 

پایگاه خبری تئاتر: روز گذشته خبری در فضای خبری تئاتر منتشر شد که از درگذشت استاد چنگیز نارویی، از اساتید تئاتر سیستان و بلوچستان حکایت می‌کرد. در همین راستا مهدی شفیعی پیامی به شرح زیر نگاشته است:

«به افسون هنر، افسانه هنرمندان، خزانی ندارد. جان و جهان هنرمندان، پربرگ و بار از غنیمت با مردم بودن است و آن جان بی‌قرار تا ابد در خاطر جهان باقی می‌ماند تا نشانی از نشانی های حضرت حق باشد که هنر، نقشی از جمال و جلال هم اوست. استاد "چنگیز نارویی" به گواه یک عمر تلاش و تکاپو در اقلیم هنر، نام ماندگاری است که در کارنامه  تئاتر امروز و خاصه در تئاتر سرزمین کهن سیستان به نیکی از آن یاد خواهد شد. او را به اندوه بسیار، به صحنه  ابدیت، بدرقه می‌کنیم و امیدواریم در سایه  میراث ماندگارش در عرصه  هنر، فرصت تعالی هنر و تجلی هنرمندان ارجمند آن دیار ممکن شود. نامش به نیکی و نشانش همواره باد.»

خداداد نارویی معروف به چنگیز نارویی هنرمند عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون کشور 4 دی ماه و در 65 سالگی بر اثر ایست قلبی دارفانی را وداع گفت.‏

‏در کارنامه کاری مرحوم چنگیز نارویی بازی در صدها نمایشنامه‌ صحنه‌ای، خیابانی و رادیویی به چشم می‌خورد.‏نارویی‎ ‎یکی از نخستین هنرمندانی بود که پیش از انقلاب گروه تئاتر سیستان و بلوچستان را تشکل دادند و در مدارس و فضای‌های باز و سرپوشیده به اجرای نمایش پرداختند.‏‎ این هنرمند پیشکسوت در سریال‌های تلویزیونی، تله‌فیلم و تئاترهای مختلف از جمله تله فیلم هامین، سریال‌های بازگشت، خاطرات خاموش، خط سوم و فیلم سینمایی بادیگارد به کارگردانی حاتمی‌کیا ایفای نقش کرده است.









صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater