منوچهر اکبرلو گفت:امیدوارم در دولت جدید،قفل سالن های نمایشی در شهرستان ها شکسته شود

پایگاه خبری تئاتر:  اکبرلو گفت:اگر در آن نشست حضور می یافتم و پشت تریبون مقابل رییس جمهور قرار می گرفتم خواسته ام این بود که او تمهیداتی بیاندیشد تا مدیران جدید از روزمرگی فاصله بگیرند و توجهشان را بر تغییر زیرساخت های نادرست کنونی متمرکز کنند.

وی اضافه کرد:درعین حال،هر کسی می تواند به روال کنونی،مدیریت در تئاتر و سینما را به شکلی که در سال های قبل بود ادامه دهد.یعنی برگزاری جشنواره ها به شیوه معمول با تمرکز به تئاتر در تهران یا ممیزی با اعمال سلایق شخصی.اما در نهایت بروز این مسائل همچون سال های گذشته به ضرر عرصه فرهنگ و هنر خواهد شد.

این نمایشنامه نویس در ادامه خاطر نشان کرد:بی تردید،با حضور در چنین نشستی از رییس جمهور می خواستم که از مدیران فرهنگی،مسئله تغییرات زیربنایی را پی گیری کند.به ویژه مواردی چون حذف تقریبا تمام جشنواره ها و به جای آن توجه به توسعه سالن های نمایشی آن هم نه توسط مرکز هنرهای نمایشی و سازمان سینمایی بلکه در سطوح هیات دولت.

این کارگردان تئاتر تصریح کرد:به عنوان یکی از  اهالی تئاتر خواسته ام این بود که در توسعه عمرانی کشور و در طرح های کلان،سهم ساخت این سالن ها به عنوان یک بخش اصلی درنظر گرفته شود.هم چنین،چاره اندیشی بنیادی درباره شیوه کنونی ممیزی و صدور مجوز اجرای نمایش هم در ردیف دیگر مواردی بود که حتما در حضور رییس جمهور به آنها اشاره می کردم.

اکبر لو گفت:مسئله ای که در حال حاضر در حیطه تئاتر حائز اهمیت است،خروج تمرکز از مجموعه تئاتر شهر و گسترش اجرای تئاتر در  تمام سطح شهر است.علاوه بر این،امیدوارم در دولت جدید،قفل سالن های نمایشی در شهرستان ها نیز شکسته شود و از این رهگذر شاهد حرکت های سازنده و مثبتی باشیم.