جمعی از اهالی تئاتر به همراه خانواده زنده‌یاد نقی سیف جمالی بازیگر پیشکسوت تئاتر در مراسم افتتاح رسمی نمایش «زندانی خیابان نواب» به کارگردانی هوشمند هنرکار حضور پیدا کردند.

 

پایگاه خبری تئاتر: مراسم افتتاح نمایش «زندانی خیابان نواب» پنجشنبه شب بیست و ششم بهمن ماه در محل اجرای نمایش در خانه نمایش اداره تئاتر برگزار شد.

پیش از شروع اجرا، هنرکار از نقی سیف جمالی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر، تلویزیون و عضو گروه تئاتر کوچ به عنوان بازیگری موثر و خوش‌نام و موفق در تئاتر ایران یاد کرد، بازیگری که بهار سال ۱۳۹۶ دارفانی را وداع گفت.

در این مراسم علاوه بر همسر و فرزندان سیف جمالی، اعضای گروه تئاتر کوچ از جمله فهمیه رحیم‌نیا، فخری سلیمی، ابوالفضل شاه‌کرم و حمید صفایی حضور داشتند.

کاظم هژیرآزاد، خسرو احمدی، علی بی‌غم، بهرام سروری‌نژاد، بهمن روزبهانی، حامد آقایی، منصور میرزابابایی و علی طاهری از دیگر هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

«زندانی خیابان نواب»‌ که براساس «زندانی خیابان دوم» نوشته نیل سایمون و ترجمه شهرام زرگر به قلم هوشمند هنرکار بازنویسی شده، قصه زن و شوهری است که در آپارتمانی در خیابان نواب در ابرشهری چون تهران زندگی می‌کنند. مهدی وثوقی و آزیتا نوری‌وفا نقش این زن و شوهر رو ایفا می‌کنند و ناصر شیرمحمدی دیگر بازیگر نمایش است.

این نمایش هر شب ساعت ۱۹.۴۵ در خانه نمایش اداره تئاتر روز صحنه می‌رود.

نقی سیف جمالی متولد سال ۱۳۳۷ که چهارم اردیبهشت ۱۳۹۶ درگذشت، سال‌ها به عنوان بازیگر در تئاتر و سینما و تلویزیون فعالیت داشت و از جمله آثار سینمایی او می‌توان به «کنعان»، «پذیرایی ساده»، «من ترانه ۱۵ سال دارم»، «مارمولک»، «عادت نمی‌کنیم»، «ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه»، «خانوم» و نمایش‌های «مریم و مرداویج» و «دنیای دیوانه دیوانه دیوانه» به کارگردانی بهزاد فراهانی و «ترور» و «سقراط» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی اشاره کرد.


 

گروه گاراژ «ورکشاپ/دمونستریشن» مردم‌شناسی برگزار می‌کند

نمایش «بخواب در رویاهایت» در تئاتر مستقل تهران

اجرای نمایش «پاشیده» در پارکینگ عمومی

اسامی پذیرفته شدگان سومین جشنواره سراسری تئاتر اتود

اپرای عروسکی «مکبث» به صحنه می آید

ماهنامه «تیاتر» منتشر شد

فریده صابری درگذشت

اعلام نتایج آثار راه یافته به بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر تجربه

حمایت روسای انجمن‌های نمایش سراسر کشور از مهدی شفیعی

مالیات بر ارزش افزوده از بلیت تئاتر، سینما و موسیقی حذف شد

نمایشنامه «کار کار شیطانه» از داریو فو منتشر شد

زمان مجمع عمومی کانون نمایشنامه‌نویسان خانه تئاتر مشخص شد

همه‌چيز پاك شده بود

اندر حکایتِ درنیامدنِ «درنیومده»…


 


 

کانال پایگاه خبری تئاتر: 
https://t.me/onlytheater

صفحه اینستاگرام پایگاه خبری تئاتر:
https://www.instagram.com/theater.theater

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater