اکبر زنجانپور کارگردان نمایش "دایی وانیا" که قرار بود در بخش رقابتی سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه رود، به قصد ایجاد فرصت برای جوانان تئاتری از این حضور در بخش از جشنواره انصراف داد.

پایگاه خبری تئاتر: اکبر زنجانپور در این باره گفت: نسل جوان و پویای تئاتر باید بتواند در بخش مسابقه رقابت کند و به همین دلیل نمایش "دایی وانیا " را از بخش مسابقه خارج کردم. ترجیح دادم که "دایی وانیا" در بخش مسابقه نباشد تا فرصتی برای جوانان فراهم شود، نسل جوان و پویا تئاتر بتواند در این بخش رقابت کند و به حقشان برسند. هدف از این کار این بود که بستری فراهم کنم تا این جوانان فرصت حضور در بخش مسابقه را داشته باشند.

کارگردان نمایش "دایی وانیا" ادامه داد: امیدوارم که این حرکت سر آغاز مسیری باشد برای حضور جوانان با انگیزه و خلاق در حوزه هنرهای نمایشی کشور، جوانانی که استعدادهای خوبی دارند اما به دلایل مختلف کارشان دیده نمی شود.

بازیگر با سابقه سینما و تئاتر ایران درباره حضور جوانان در سی و دومین جشنواره تئاتر فجر گفت: امیدوارم که در جشنواره پیش رو کارهایی که شایسته و لیاقت دارند دیده شوند و مسائل جانبی لحاظ نشود.

نمایش "دایی وانیا" به کارگردانی اکبر زنجانپور و با حضور بازیگرانی چون شمسی فضل الهی، مسعود دلخواه، اکبر زنچانپور، محسن حسینی، هوشنگ قوانلو و ماهگل مهر در 2 روز نخست جشنواره تئاتر فجر در سالن اصلی تئاتر شهر به صحنه می‌رود.