پری صابری، کارگردان با سابقه تئاتر ایران در حاشیه برگزاری سی‌و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، برگزاری این جشنواره را مثبت ارزیابی کرد.

پایگاه خبری تئاتر: صابری  جشنواره را بستری دانست که رویداد تئاتر را زیر ذره‌بین می‌برد و وجوه آن را به درستی کشف می‌کند. این هنرمند افزود: من از این بابت خوشحالم که با برگزاریجشنواره فجر، تئاتر در جامعه مطرح می‌شود و این موضوع قابل تاملی است که نمی‌توان آن را نادیده انگاشت.

داور بخش بین‌الملل سی‌و دومین جشنواره تئاتر فجر گفت: هر جشنواره‌ای با انگیزه معرفی یک رویداد برگزار می‌شود و رویداد تئاتر به عنوان رویدادی بسیار مهم در قالب جشنواره تئاتر فجر مطرح می‌شود. جای خوشبختی است که مسوولین این ضرورت را درک کرده و بهای تبلیغاتی به تئاتر می‌دهند. این امر توجه مسوولین به مقوله تئاتر را در کشور نشان می‌دهد.

این کارگردان تئاتر درباره چشم‌انداز هنر تئاتر در کشور با تغییر مدیران اشاره کرد و اضافه کرد: این تغییر مدیران موجب تغییر نحوه برخورد با هنر شده است. از سوی دیگر چندی پیش سخنرانی آقای رییس جمهور را در جمع هنرمندان شاهد بودیم که در آن نشست سخنان بسیار امیدوارکننده ای از سوی آقای روحانی بیان شد و من امیدوارم که این سخنان به زودی جامه عمل بپوشند.

پری صابری گفت: جشنواره تئاتر فجر در حالت كلی رویداد مفیدی برای معرفی تئاتر و آن چه به عنوان هنر نمایش در كشور می گذرد است. من با رویداد جشنواره مخالف نیستم ولی به نظر می رسد یك جشنواره بین‌المللی باید ابعاد حرفه‌ای‌تری داشته باشد. در برخی از سال ها، شاهد بوده‌ایم جشنواره با دستپاچگی برگزار شده و به همین خاطر نتوانسته به اندازه كافی مفید و منشا اثر باشد.

این هنرمند تئاتر را گهواره آگاهی مردم دانست و گفت: تئاتر و جشنواره های تئاتری باید سرشار از اتفاقات شاخص و ارزنده باشد، زیرا هنر نمایش آیینه تغییرات اجتماعی است.

پری صابری، در ادامه به جنبه‌های آموزشی جشنواره تئاتر فجر برای گروه‌های جوان و گروه‌های شهرستانی اشاره كرد و گفت: همه اتفاقات تئاتری در تهران می‌افتد، به همین دلیل حضور گروه‌های شهرستانی در این رویداد می‌تواند آن‌ها را با هسته تئاتر آشنا كند. هر ملاقاتی در تئاتر منشا كسب فیض است و برخورد هنرمندان در جشنواره تئاتر فجر باعث می‌شود تجربه‌های زیادی میان آن‌ها رد و بدل شود.

او ادامه داد: خوب است، سالی یك بار تئاتر موضوع اصلی بحث میان هنرمندان و علاقه‌مندان این رشته شود. این گردهم‌آیی بسیار خوب است. اما مسئولان برگزاری نباید این را هدف نهایی خود بدانند و از برگزاری جشنواره در سطح حرفه‌ای غافل شوند.

صابری توضیح داد:در همه فستیوال‌های هنری معتبر، سطحی از استاندارد را برای خود فرض قرار می‌دهند و كاری را كه از این سطح پایین‌تر باشد نمی‌پذیرند. بهتر این است كه جشنواره تئاتر فجر، یك بار برای همیشه این استانداردها را برای خود تعریف كند و تنها آثار كیفی را به اجرا در آورد.