جواد کاوندی دبیر هجدهمین جشنواره تئاتر «تجربه» از برگزاری بزرگداشت برای هما جدی کار، سعید پورصمیمی و پرویز پور حسینی سه هنرمند حوزه تئاتر در اختتامیه این جشنواره خبر داد.

 

پایگاه خبری تئاتر: نشست رسانه ای هجدهمین جشنواره تئاتر «تجربه» صبح امروز دوشنبه ۷ بهمن با حضور جواد کاوندی در محل پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزار شد.

درحالی که در دعوتنامه ارسالی برای اهالی رسانه عنوان شده بود این نشست با حضور مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران، فریدون علیاری معاون اداری مالی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران، رحمت امینی مدیرگروه هنرهای نمایشی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران و سعید اسدی عضو هیات علمی دانشگاه تهران و معاون بین الملل مرکز هنرهای نمایشی برگزار می شود اما هیچ کدام از این افراد در نشستی که با تاخیر و با ناهماهنگی های بسیار برگزار شد، حضور نداشتند و حتی از اینکه باید در چنین نشستی حاضر شوند نیز مطلع نبودند.

کاوندی در این نشست خبری به ارایه آماری از تعداد آثار حاضر در بخش های مختلف جشنواره پرداخت و عنوان کرد از میان آثار رسیده به بخش صحنه ای این دوره از جشنواره ۱۹ اثر در بخش رقابتی حضور دارند و تعداد زیادی از آثار متقاضی با وجود با کیفیت بودن به دلیل اینکه به فرمت جشنواره نزدیک نبودند، مورد قبول قرار نگرفتند.

وی با اشاره به اینکه در این دوره، جشنواره گسترش پیدا کرده است، بیان کرد: هر سال جشنواره تئاتر «تجربه» در پردیس هنرهای زیبا و تالار مولوی برگزار می شد اما ما امسال جشنواره را گسترده تر کردیم و به همین منظور بخش هنرهای اجرایی در عمارت روبرو برگزار می شود و همچنین طی تفاهم نامه ای با خانه فرهنگ و هنر «مانا» که متعلق به ستاره اسکندری است، قرار است ۲ اثر بخش هنرهای اجرایی و یک خیمه شب بازی را آنجا اجرا کنیم و این مکان استراحتگاهی هم برای داوران باشد.

کاوندی یادآور شد: همچنین با مناطق آزاد نیز مذاکره هایی در حال انجام است تا کارهای برگزیده در آن مناطق اجرا داشته باشند. تالار مولوی هم قول داده در یک رپرتوار کارهای برگزیده را در سال جدید اجرا کند. حداکثر زمان همه آثار این دوره از جشنواره ۳۵ دقیقه هستند و به این ترتیب تلاش شده به ویژگی های این جشنواره وفادار بمانیم.

دبیر این دوره از جشنواره تئاتر تجربه درباره بودجه جشنواره توضیح داد: امیدواریم بودجه سالانه جشنواره ثابت بماند تا در سال های آینده بچه ها با فراغ بال بتوانند کار کنند. ما واقعا روزهای اول را به سختی گذراندیم و هنوز هم هزینه جشنواره در اختیار ما قرار نگرفته است. البته طی صحبت های آقای سرسنگی و رایزنی هایی که کردند، قرار است طی یکی دو روز آینده هزینه ای را که برآورد کرده بودیم به ما پرداخت کنند که در صورت این اتفاق برای اولین بار قصد داریم کمک هزینه ای را هرچند اندک به گروه ها پرداخت کنیم. متاسفانه برعکس جشنواره های تئاتری دیگر، هیچ بودجه مشخصی برای جشنواره «تجربه» تعریف نشده است که امیدوارم این مساله در سال های آتی برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه ظهر امروز زنگ افتتاح جشنواره به صدا در می آید درباره کنداکتور جشنواره توضیح داد: بعد از نواختن زنگ افتتاح این دوره از جشنواره از ساعت ۱۳ بخش «یک تئاتر در حاشیه شهر» آغاز به کار می کند که در آن ۲ نمایش کودکان کار اجرا می شود. فردا سه شنبه ۸ اسفند نیز اجرای حمیدرضا اردلان را که جزیی از تولیدات کارگاه های جشنواره است، خواهیم داشت. ۹ و ۱۰ اسفند ماه برنامه نمایشنامه خوانی ها را داریم و ۱۱ اسفند نیز بخش پژوهش در تالار امیرکبیر معاونت پژوهشی برگزار می شود. از ۱۲ تا ۱۷ اسفند نیز بخش هنرهای اجرایی و صحنه ای آغاز به کار می کند. روز ۱۸ اسفند نیز نقد و بررسی آثار را خواهیم داشت و ۱۹ اسفند مراسم اختتامیه برگزار خواهد شد.

کاوندی در پایان صحبت هایش از برگزاری بزرگداشت برای هما جدی کار، سعید پورصمیمی و پرویز پور حسینی سه هنرمند پیشکسوت و فعال عرصه تئاتر خبر داد و عنوان کرد قرار است از یک دانشجوی فعال عرصه دانشگاهی نیز قدردانی شود.



 

اصغر نوری: داورها در ایران بیانیه‌اشان را جدی نمی‌گیرند

زیر پوست سیاه آدینه

سانسور خودخواسته شخصیت‌ها در اداره تئاتر

بازگشت «مایلند» به صحنه تئاتر

اولین نمایشنامه‌های دوشخصیتی مجموعه «دنیای مدرن تئاتر» عرضه شد

برپایی پنجمین دوره نمایشنامه خوانی مرکز تئاتر مولوی

«شیرهای خان بابا سلطنه» در نهمین نشست نقد صحنه بررسی می شود

گل‌بازی در ایرانشهر

اجرای نمایش «سنجاب‌ها» در خانه‌ نمایش‌ دا

«شرقی غمگین» دوباره روی صحنه می رود

اتابک نادری با "دپوتات" در تئاتر شهرزاد

نخستین شماره از نشریه «نمایش عروسکی »منتشر شد

«خدا نگهدار آقا» در تماشاخانه انتظامی به صحنه می رود

در نشست تخصصی تئاتر خصوصی/ تئاتر دولتی چه گذشت؟
 


صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater