دبیر پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس از اعلام نتایج بازبینی آثار ارائه شده به این جشنواره خبر داد.

 

پایگاه خبری تئاتر: ابراهیم نصیری با اعلام این خبر افزود: در مجموع 65 اثر نمایشی توسط هیات بازبین مورد بازبینی قرار گرفتند که آثار رسیده نسبت به سال گذشته که 46 طرح در مرحله بازبینی بود هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی رشد داشته‌اند.

وی گفت: از 65 نمایش خیابانی بازبینی شده 10 طرح جهت شرکت در بخش مسابقه و 6 طرح در بخش آیینی سنتی جهت شرکت در جشنواره نوروز 97 پذیرش شدند.

دبیر جشنواره تئاتر خیابانی ارس با اعلام اینکه جشنواره امسال از بین مناطق آزاد هفت‌گانه کشور و 4 استان شمال غرب پذیرش کرده ادامه داد: 16 نمایش پذیرفته شده در پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس از استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل و مناطق آزاد ارس، اروند، قشم و کیش است که در ایام تعطیلات نوروز سال 96 به اجرای خیابانی خواهند پرداخت.

نصیری با بیان اینکه آثار ارائه شده به جشنواره امسال از تنوع موضوعی خوبی برخوردار بودند افزود: امسال شاهد اجراهایی با موضوعات آیین‌های سنتی نوروز، دفاع مقدس، میهن دوستی، محیط زیست، مسایل اجتماعی و... خواهیم بود.

آثار پذیرفته شده در بخش مسابقه بدین شرح است:

مردان هیرون به نویسندگی و کارگردانی هیام احمدی، آدی و بودی به نویسندگی موسی احمدی وکارگردانی میرحمید رضایی، فیروز آری یا نه؟ به نویسندگی و کارگردانی مصطفی دهشت، مانمایشگران امروز به نویسندگی نازیلا امینی و کارگردانی الناز غفاری، عتیقه به نویسندگی پژمان شاهوردی و کارگردانی حمید حمیدی، خلیج دختر دریا به نویسندگی علی فریدونی و کارگردانی عباس نجاری، آشوب به نویسندگی و کارگردانی جعفر صدیقی، ماشین زمان به نویسندگی پژمان شاهوردی و کارگردانی محمد یوسفی زاده، آراز بیزه حایات ویریر به کارگردانی و نویسندگی امیر مهروند و قلم های رستگار به نویسندگی سیدرضی محمودی و کارگردانی آرزو مهری.

همچنین در بخش آیینی:

آق قویون قره قویون به نویسندگی مهدی صالحیار و کارگردانی علی احمدی، آچیل ماچیل به نویسندگی و کارگردانی وحید ابراهیم حصاری، تولکی سنی به نویسندگی و کارگردانی احد اجاق زاده بهروز، حاجی فیروز به نویسندگی و کارگردانی جلیل شهنازی، یازناغیلی به نویسندگی محمد حاجی اقراری و کارگردانی حمید حمیدی و آذربایجان گلین به نویسندگی محمد یوسفی‌زاده و کارگردانی علیرضا شکوهمند.

با برنامه‌ریزی انجام یافته مراسم افتتاح جشنواره در روز 7 فروردین مصادف با روز جهانی تئاتر در شهر مرزی جلفا برگزار و گروه‌های هنری بیش از 50 اجرای خیابانی را در روزهای 7 تا 10 فروردین در این منطقه انجام خواهند داد.








 

سعید اسدی: فعالیت‌های بین‌المللی باعث شنیده شدن صدای ما در جهان می‌شود

نقش‌خوانی حمید امجد در همکاری با محمد رحمانیان

«تی‌ کی‌ تا کا»ی آتیلا پسیانی در آلمان

مجموعه نمایشنامه‌های ایوب آقاخانی با رویکرد جنگ منتشر شد

پرفورمنس «دیاستاسی» در «دا»

آدم‌هایی با حال متلاطم

نمایش شیرهای خان بابا سلطنه وامدار شیوه ی اجرایی نمایش سنتی ایرانی است

خداحافظ ای داغ بر دل نشسته

کارگردان نمایش «پیانیستولوژی»: فضای تئاتر‌مشهد متفاوت با تصورهاست

خوشحالی وزیر از اینکه تئاتر از بودجه دولتی بی‌نیاز شده، فاجعه است

آغاز اجرای «هملت دن کیشوت» در تئاترشهر

آغاز نمایش «گِل» در تماشاخانه ایرانشهر

دانشجویان سینما و تئاتر به سخنان رییس دانشکده واکنش نشان دادند

ستاره‌های سینما 75 هزار تماشاگر را به سالن تئاتر آوردند

دبیران پنجمین همایش ملی رادی ­شناسی معرفی شدند

نمایشنامه «حساسیت فصلی» منتشر شد

«آبی مایل به صورتی» تمدید شد

شبنم قلی‌خانی بازیگر «دپوتات» شد

خاطره مدیرکل هنرهای نمایشی از پیشکسوت تئاتر

برنامه تالارهای نمایشی مجموعه تئاترشهر اعلام شد

سیامک صفری و امیر کربلایی‌زاده با «هملت و دن کیشوت» به تاترشهر می‌روند

آغاز فعالیت تالارهای تئاتر از اولین روزهای سال

 


صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater