شهرام ناظری پس از تماشای نمایش «آمادئوس» گفت: این نمایش برای همه مردم می‌تواند جالب باشد،‌ من که بسیار تحت تأثیر آن قرار گرفتم و به نظرم واقعا خوب بود

 

پایگاه خبری تئاتر: نمایش «آمادئوس» به کارگردانی جواد مولانیا شب گذشته (دوشنبه ۲۰ فروردین) در تالار حافظ میزبان شهرام ناظری بود.

شهرام ناظری خواننده، موسیقی‌دان و آهنگساز اصیل ایرانی پس از تماشای این نمایش گفت: نمایش آمادئوس را خیلی دوست داشتم، تحت تأثیر کارش قرار گرفتم و به نظرم می‌بایست دراین زمینه‌ها بیشتر نمایش‌ها و تولید محتواهایی در عرصه‌های مختلف داشته باشیم

وی با اشاره به اینکه به تئاتر علاقه‌مند است و هر زمان که فرصت داشته باشد برای تماشای کاری می‌آید، گفت: کارهای بهرام بیضایی و حمید سمندریان را فراموش نمی‌کنم این کارها بسیار مرا تحت تأثیر قرار داده و امیدوارم مردم هم از کارهای پرمحتوا حمایت کنند.

ناظری با بیان اینکه بسیاری از نمایش‌هایی که به این سبک و درباره شخصیت‌های بزرگ ساخته می‌شود دیده نمی‌شوند، توضیح داد: خیلی وقت‌ها حمایتی از این کارها صورت نمی‌گیرد، بسیاری کارهایی که دیده می شوند تنها محتواهای تکراری و کلیشه‌ای هستند، در حالی که ما نیاز به آثار با کیفیت بیشتری داریم.

وی در ادامه افزود:‌ این نمایش برای همه مردم می‌تواند جالب باشد، نه تنها روحیه‌شان را تغییر دهد بلکه چون درباره موتزارت است که یکی از موسیقی دان‌های نابغه دنیا بوده بلکه اطلاعات زیادی هم درباره موسیقی به افراد می‌دهد، من که بسیار تحت تأثیر آن قرار گرفتم و به نظرم واقعا خوب بود، امیدوارم مردم  هم از این کار استقبال کنند.

این استاد موسیقی درباره گنج‌هایی که نباید از آنها در عرصه موسیقی غافل شویم،‌ گفت: ما نباید اساتید بزرگمان را رها کنیم، یادشان را باید همیشه گرامی بداریم، هم در تئاتر و هم در موسیقی خیلی برایمان مهم هستند.

وی در پاسخ به این سؤال که چه اندازه نیازمند تولید محتوا در عرصه تئاتر برای شخصیت های بزرگ تاریخی دنیا داریم، گفت: شخصیت‌هایی چون موتزارت کسانی هستند که کمتر درباره‌شان کار شده است شاید موسیقی‌شان را شنیده‌ایم اما خودشان را به خوبی نمی‌شناسیم. در این عرصه‌ها افراد زیادی داریم که آن‌ها را کمتر شناختیم و همیشه هم مظلوم واقع شده‌اند کل عرصه موسیقی به نظر من در تاریخ مظلوم بوده‌اند و طبیعتا جای تولید محتوا در این عرصه‌ها خالی است.



 

آغاز فعالیت مرکز تئاتر مولوی با اجرای 2 نمایش

اجرای نمایش «چشم‌اندازی از پل» در پردیس تئاتر شهرزاد

«سانتی‌متر» درخانه هنرمندان روی صحنه می‌رود

«سرآشپز» برای سومین‌بار اجرا می‌شود

دغدغه‌ی محیط زیستی یک گروه تئاتری

سفر تئاتری «ماهی سیاه کوچولو» به بروکلین

پخش تله‌تئاترهای شبکه چهار ادامه دارد

«پزشک نازنین» به فرهنگسرای نیاوران می‎آید

سالن‌هاي خصوصي و نمايش‌ها درجه‌بندي كيفي مي‌شود

اعتراض یک کارگردان تئاتر به وضعیت تماشاخانه‌ها/ تالار وحدت رسما گیشه محور شده است

بهروز غریب‌پور: «اپرای عشق» مهر و آبان ۹۷ اجرا می‌شود

جشنواره تئاتر خیابانی ارس برگزیدگان خود را شناخت

دیدار نوروزی معاون هنری و مدیرکل هنرهای نمایشی با علی نصیریان

کوهستانی بار دیگر در بخش اصلی آوینیون حاضر می شود

پگاه آهنگرانی هم بازیگر تئاتر شد

شهرام کرمی: شفیعی را مثل خود تئاتر دوست دارم

«زبان اصلی» در اروپا و کانادا روی صحنه می رود

معرفی پرکارترین‌ها سال 96 در تئاتر شهر

بهرام عظیم‌پور برای لوون هفتوان نوشت / میان ماندن و رفتن

برندگان و بازندگان یک جابه‌جایی

نگران نباشید؛ منتقدان گاز نمی‌گیرند

بازتولید مهوع یک محتوای واپسگرا

شرح مفصل تعاملات اجرایی