کارگردان «پسران پشت نقاب» عنوان کرد که در این اثر نمایشی از دغدغه ها و مشکلات پسرهای جوان امروزی صحبت می‌شود.

 

پایگاه خبری تئاتر- مهر: مرضیه مهاجر کارگردان «پسران پشت نقاب» درباره اجرای این اثر نمایشی که در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است گفت: این نمایش از ۱۶ فروردین ماه اجرای خود را آغاز کرده است و تاکنون به نسبت شاهد استقبال مناسبی بوده ایم و بازخوردهای خوبی نیز از مخاطبان دریافت کرده ایم، اما متاسفانه ذهن مخاطبان ما عادت کرده که برای انتخاب آثار نمایشی به دنبال نمایش هایی باشد که در آنها چهره های شناخته شده حضور دارند پس زمانی که نمایشی بازیگر چهره ندارد و ساعت اجرای آن هم ۱۸ است دیدن آن جزو اولویت هایشان به حساب نمی آید.

وی ادامه داد: البته من مخالف حضور بازیگران چهره در آثار نمایشی نیستم چون این کار در سال های اخیر به رونق تئاتر کمک کرده و باعث شده مردم عادی نیز به دیدن تئاتر بیایند اما از طرف دیگر مشکلاتی را در جذب مخاطب برای برخی دیگر از آثار نمایشی به وجود آورده است.

مهاجر درباه چگونگی شکل گیری این نمایش توضیح داد: ۲ سال قبل بعد از خواندن خبری درباره خودکشی یک پسر نوجوان در مدرسه اش و خودکشی ۲ سرباز در پادگان هایشان طرح این نمایش به ذهنم رسید. نسل دهه ۶۰ به دلیل زندگی در فضای جنگ و شرایط متفاوت آن دوران همه کارهایشان یواشکی بود؛ از عاشق شدن گرفته تا حتی ابراز علاقه به پدر و مادرشان در حالی که نسل جدید علاقه مند است همه کارها و فعالیت هایش را فریاد بزند و جلوی چشم همه بگذارد و حتی خودکشی کردنشان هم نمایشی است.

این کارگردان یادآور شد: نمایش «پسران پشت نقاب» در پی تحقیقاتی که درباره خودکشی پسرها انجام دادم، نوشته شد. بر طبق آمار رسمی میزان خودکشی پسرها بیشتر از دخترها است چون معمولا از کودکی به پسرها یاد می دهند که باید محکم و قوی باشند و احساساتشان را بروز ندهند و زمانی که آنها در طول زندگی با مشکلات مواجه می شوند، کم می آورند. زمانی که پسرانی از این دست متوجه می شوند، نمی توانند قوی یا تکیه گاه باشند به نقطه صفر می رسند و بدون انگیزه خواهند شد در حالی که هر فردی در زندگی اش با ضعف و مشکل روبرو می شود و باید توان مقابله با آن را داشته باشد.

وی درباره داستان نمایش بیان کرد: «پسرهای پشت نقاب» از خودکشی یک سرباز در سربازخانه آغاز می شود و داستان حول مسایل دیگر ادامه پیدا می کند. یکی از مسایلی که در نمایش مطرح می شود این است که آیا لازم است قوانین سربازی تا این اندازه سخت باشد و به سربازها تا این اندازه فشار وارد شود.

مهاجر در پایان صحبت هایش متذکر شد: بازی ها در این نمایش اپیزودیک، رئالیستی است اما در فضاسازی و دکور از واقعگرایی فاصله گرفتیم و دکور نمایش از پنج باکس تشکیل شده که به فراخور داستان معانی مختلفی پیدا می کنند.

«پسرهای پشت نقاب» به کارگردانی مرضیه مهاجر از ۱۶ فروردین‌ماه روی صحنه رفته و اجرای آن تا ۲۰ اردیبهشت ماه هر روز ساعت ۱۸ در پردیس تئاتر شهرزاد ادامه خواهد داشت.

بهزاد خلیلی، امیر رمضانی، علی شعایی، حمیدرضا شمشیری، آرمان مدرسی بازیگرانی هستند که در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

 

حمید پورآذری و اولین تجربه بازیگری در سینما

تئاتر خصوصی جای تئاتر جریان‌ساز را می‌گیرد!

نوال شریفی به «آنتی گون» پیوست

ساخت یک سالن تئاتر با بامبو + عکس

شکسپیر قلب تپنده "گِلاب" لندن / گشت و گذاری در یکی از مهمترین سالن‌های تئاتر جهان

تمدید اجرای «مرزداران» تا 12 اردیبهشت

اجرای 6 نمایش به بهانه‌ی‌ روز جهانی تئاتر

آغاز اجرای 8 اثر نمایشی در تماشاخانه‌های تهران

«در ستایش یا نکوهش میانمایگی؟»

نظام آباد؛ پازل ناتورالیستی تلخ

قطب‌الدین صادقی: اگر تئاتری به طبقه کارگر بپردازد اداره سانسور به او گیر می‌دهد

«تقدیربازان» به نمایشگاه کتاب می‌آید

«رقص کاغذپاره‌ها» در پردیس تئا‌تر شهرزاد

معرفی شرکت‌کنندگان در دومین رزیدنسی بین‌المللی تئاتری فرهنگی

حضور "من یه زنم صدامو میشنوین؟" در جشنواره‌ آلمان

علاقه‌مند بي‌استعداد ماندگار نمي‌شود

جدال عاشقانه ملکه و شاعری مبارز

چراغ خطر نمايشي‌ها سريع روشن مي‌شود

تئاتر، گروگان توليد «فست فودي»

تئاتر فجر دارای آیین نامه شد

برنامه پردیس «تئاتر شهرزاد» در ماه اردیبهشت اعلام شد

روایتی از کارگردانی که اجازه اجرای تئاتر به او نمی‌دهند

جزییات هفته بزرگداشت روز جهانی تئاتر اعلام شد

«من/کلفت/ها» در عمارت روبرو اجرا می شود

کتاب «تئاتر، ایران و غرب» منتشر شد

“پری صابری” از فروغ فرخزاد و سهراب سپهری گفت

بازیگر فرانسوی در تئاتر ایران روی صحنه می رود

زمان برگزاری مجمع عمومی خانه تئاتر اعلام شد

مرز و کمی آنسوتر