کارگردان نمایش «مم و زین» از تراژدی موزیکال این نمایش کردی که از یک منظومه 2000 بیتی بهره گرفته شده و با تکنیک‌های به‌روز شده نمایش‌های ایرانی روی صحنه می رود، سخن گفت.

پایگاه خبری تئاتر: تینو صالحی گفت: مم نام پسر و زین نام دختر کردی در این منظومه است. این منظومه حدود 2000 بیت دارد که در اشعار و آوازهای کردی بسیار معروف است و به این دلیل که از اهداف گروه ما کار کردن روی نمایش‌های ایرانی است به سراغ این کار رفتیم.

وی درباره نمایش خود توضیح داد: «مم و زین» یک نمایش نیمه تراژدی و نیمه موزیکال کردی است که داستان آن در منطقه کردستان اتفاق می افتد. ما در این کمدی- تراژدی موزیکال از تکنیک های تعزیه، خیمه شب‌بازی و تخت‌حوضی بهره گرفته ایم. هدف گروه ما کار کردن روی نمایش‌های ایرانی و معرفی این نمایش ها در قالبی مدرن است. در واقع در کار از تکنیک‌های به‌روز شده نمایش‌های ایرانی بهره گرفته شده است.

کارگردان نمایش «مم و زین» درباره داستان این نمایش عنوان کرد: در این نمایش فرشته‌ها یک دختر و پسر کردی به نام های مم و زین را در خواب به هم نشان می دهند و نشانه هایی از یکدیگر برای هم قرار می دهند. مم به دنبال دختر می گردد و در یک مراسم خواستگاری او را پیدا می کند و می فهمد که او خواستگار دیگری نیز دارد و بعد این میان اتفاقاتی رخ می دهد که داستان این نمایش را پیش می برد.

صالحی که پیش از این با این نمایش در جشنواره نمایش های آیینی سنتی حضور یافته بود درباره استقبال از این نمایش خاطرنشان کرد: این نمایش در آن جشنواره مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و من امیدورام که در این جشنواره هم مخاطبان آن را بپسندند.

نویسنده این نمایش عباس عبدالله زاده است و حسن محمدی، مسعود شاه‌کرمی، شیما ملکیان، صفورا کاظم‌پور، سپیده دستینه، وحید راد، سامان کرمی، مهدی حنفی و... در نمایش «مم و زین» ایفای نقش می‌کنند.

نمایش «مم و زین» امروز دوشنبه 30 دی ماه ساعت 17:30 و 19:30 در تالار قشقایی اجرا می شود.