روز ششم بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران میزبان ۱۱ اجرا، پرفورمنس و ورکشاپ در بخش‌های مختلف خواهد بود.

 

پایگاه خبری تئاتر:  بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران به دبیری حسین عبداللهی، روز ششم خود را 21 اردیبهشت 97 در حالی آغاز کرد؛ که نمایش‌های روزهای گذشته با استقبال بالای مخاطبین مواجه شده اند.

 

مرکز تئاتر مولوی

تئاتر مولوی، دو تالار اصلی و کوچک خود را در اختیار جشنواره قرار داده است. این مرکز در ابتدای خیابان 16 آذر، جنب کلینیک 16 آذر واقع شده است و در روز ششم در تالار اصلی آن نمایش «تجزیه» ساعت 16 و 19 به صحنه می‌رود. این نمایش به نویسندگی صبا نجاتی و کارگردانی مرتضی جلیلی دوست از هنرهای زیبا در بخش  مسابقه صحنه جشنواره شرکت دارد. در «تجزیه» به مدت 65 دقیقه کمال کلانتر، صبا نجاتی، بهرام تیغ‌نورد، عماد درویشی، مصطفا امیری، المیرا آشفته، آرش رفیعی و نفیسه زارع ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: خانواده ای به خانه ای متروکه وارد می شوند.

 

نمایش «فوگو» به نویسندگی و کارگردانی شکوفه جعفری از سینما و تئاتر ساعت 17:30 و 20:30 در سالن کوچک مرکز تئاتر مولوی به مدت 60 دقیقه به صحنه می رود. در این نمایش که در بخش خارج از مسابقه جشنواره حضور دارد، شکوفه جعفری، پوریا تاری، بیتا عزیزاوقلی، حسین جزء جوادی، نیوشا رحمانیان و حمید دارایی ایفای نقش می کنند.

 

نمایش «انگشت به انگشت» با طراحی،کارگردانی و بازی سید جعفر حجازی از ساعت 16 الی 21 در محوطه مجموعه تالار مولوی در بخش تجربه‌های اجرا به نمایش درمی‌آید. در خلاصه داستان «انگشت به انگشت» آمده: کسی به دنبال دوست مجازی جهت چت کردن به مدت ۷۰ ساعت یکجا نشسته و با موبایلش کار می کند، در روز آخر از همه ی دوستان مجازی اش دعوت می کند تا کنار او بیایند و...

 

تئاترشهر

نمایش «در اتاق باد می وزد» به نویسندگی و کارگردانی امیر نجفی ساعت 16:30 و 18 در پلاتو اجرا مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌رود. مدت زمان این نمایش 40 دقیقه می‌باشد و در بخش مسابقه صحنه جشنواره شرکت دارد. در این نمایش زهرا مهرابی و موژان کردی بازی کرده و در خلاصه آن آمده است: ریرا دانشجوی ترم هفت رشته مامایی یک شب در خوابگاه مشکلی به وجود آورده که حالا حراست خوابگاه خانم رحمانی متوجه آن شده‌‌است‌.

 

سالن انتظامی

نمایش «سفارش برای اشتراک 138» به نویسندگی آرمین ترابی و کاگردانی ایمان رمضانی از دانشگاه آزاد واحد قوچان ساعت 16:30، 18:30 و 20:30 در سالن انتظامی خانه هنرمندان واقع در خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی(فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر با مدت زمان 50 دقیقه به صحنه می‌رود. در این نمایش رضا عرفانی، آرزو شیخی، آرمین ترابی و مهسا ستوده‌نژاد ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: داستان زوج جوانی ارمنی ساکن ایران را روایت میکند که زندگی مشترکشان دستخوش اتفاقاتی شده است. این نمایش در بخش مسابقه صحنه جشنواره شرکت دارد.

 

دانشگاه هنر

در پلاتو خسروی دانشگاه هنر(باغ ملی) واقع در خیابان وحدت اسلامی، خیابان سرهنگ سخایی ورکشاپ تئاتر محیطی(بدن های عمومی) توسط گیل شایلایت ساعت 15 الی 19 برگزار می‌شود.

 

نمایش «هملت» به نویسندگی و کارگردانی حسین دریس از سینما و تئاتر و با اقتباسی از هملت شکسپیر ساعت 17 در پلاتو خورشیدی دانشگاه هنر واقع در خیابات مفتح، خیابان شهید ورزنده، جنب ورزشگاه شهید شیرودی به مدت 50 دقیقه به صحنه می‌رود. در این نمایش که در بخش مسابقه صحنه حضور دارد، یگانه رجبی، سهیل داودی و سینا شیبانی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: هملت در فضای ذهنی خود انتقامش را بازسازی می‌کند.

 

تالار هنر

در تالار هنر واقع در میدان هفت‌تیر، خیابان شهید مفتح، خیابان ورزنده نمایش «بی عنوان» از ژاپن به مدت 60 دقیقه توسط تاتسویا یاسوموتو (بازیگر/ عروسک گردان/ اجراگر نمایشهای نقابدار/ رقصنده) ساعت 17 و 19 برگزار می‌شود. این نمایش نتیجه کارگاه  تاتسویا در جشنواره به سبک بونراکوی ژاپنی،‎ ‎استفاده از اشیا در خلق مفاهیم، تصاویر ‏تعاملی، و حرکت نشستی جهت کنکاش مضمونی بین فولکور ایرانی و ژاپنی می باشد.

 

بخش تجربه های اجرا

نمایش «نرسیده» به کارگردانی آندیا عبدالرسول و پگاه زارعیان ساعت 17 و 19 در بلوار کشاورز، بین خیابان 16 آذر و قدس، جنب سینما بلوار، پلاک 270، پلاتو درون اجرا می شود.

 

عمارت روبه‌رو

نمایش «وارم آپ» به کارگردانی احسان شایان‌فرد یک اجرا ساعت 17 در عمارت رو‌به رو خواهد داشت.

 

نمایش «مثبت و منفی7» به کارگردانی کیمیا خطیب زاده ساعت 18:30 و 20:30 در بخش تجربه های اجرا به نمایش در می آید.

 

نقد آثار روز ششم جشنواره ساعت 20:30 در حیاط عمارت روبه‌رو برگزار می‌شود.




 

پیمان شریعتی از مدیریت مجموعه تئاترشهر کناره‌گیری کرد

نمایش‌های ضعیف علت حذف بخش مدرسان است

«کوروش» از دل ۱۰ سال پژوهش بیرون آمده است

چرا پرونده‌ی «شیرهای خان بابا سلطنه» بسته شد؟

مدیریت تئاتر شهر شورایی می‌شود؟

"ماما یرما" در بلاروس به صحنه می‌رود

عناوین تازه کتب تئاتری در نمایشگاه کتاب تهران

روی گردونه بی‌رحم زمان

دلبسته اين خاكم

شهره سلطانی از بی‌مهری خانه تئاتر می‌گوید

وزارت علوم نخبگان خود را نمي‌شناسد

وقتی از جشن بازیگر حرف می زنیم از چه حرف می زنیم؟!

پيام صندلي‌هاي خالي جشن بازيگر به «خانه تئاتر»

هفت‌خان انتخابات خانه تئاتر

«ناگفته‌ها حقیقت است؟»

آسوده بخوابد؟ شما بیدارید؟

از ثبت‌نام در کلاس بازیگری تا روی صحنه سالن‌های خصوصی

سرخپوستی در میان جماعت تئاتری

جوایز تونی نامزدهایش را شناخت/ معرفی برترین‌های نمایش آمریکا

بازیگر نمایش «روموليت» تغییر کرد

رونمایی از نمایشنامه «مسافر اتاق شماره 37» در نمایشگاه کتاب تهران

کارگاه‌های دو روزه نمایش عروسکی برگزار می‌شود

معرفی هیات انتخاب جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک

عضو هیات مدیره خانه تئاتر: ما بنز نیستیم، تراکتوریم!

هشدار قطب‌الدین صادقی به "سهم‌خواهان تئاتر"

"خرده روایت‎‌های مچاله شده"منتشر شد

معرفی برگزیدگان دومین دوره سمپوزیوم طراحی و صحنه و لباس

فاتحه این خانه خوانده شده است!

برگزیدگان پانزدهمین جشن بازیگر مشخص شدند

آقاخانی: شکل تشریفاتی خانه تئاتر را نمی‌پسندم