دبیرخانه سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از تغییر مکان برگزاری کارگاه آموزشی کشور نروژ خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: کارگاه آموزشی «ایبسن ویون فوسه» که قرار است توسط هلگه رونینگ از کشور نروژ در روز 10بهمن برگزار شود به سالن کنفرانس مجموعه تئاترشهر انتقال یافت.

کارگاه «نمایش فیلم سایه ها اثر یون فوسه» نیز که قرار بود با حضور آنا هولتن از نروژ در ادامه این کارگاه برگزار شود نیز در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر تشکیل خواهد شد. کارگاه های نروژ در روز پنجشنبه 10بهمن از ساعت 15 آغاز می شوند.

کارگاه «روزنامه نگاری و تئاتر» نیز که قرار بود روز 5 بهمن در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار شود لغو شد.

برنامه کارگاه های آموزشی از 6بهمن با کارگاه «موسیقی بدن» توسط ولادیمیر استانیفسکی ادامه پیدا می کند.

برپایی کارگاه «دراماتورژی و نقد دراماتیک»

کارگاه دراماتورژی و نقد دراماتیک در روز سه شنبه 8 بهمن با حضور علی پور عیسی در سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر برگزار می شود.

علی پور عیسی در این کارگاه آموزشی سعی می‌کند با بحث و گفتگو با علاقمندان این رشته برخی از سوءتفاهماتی را که در ایران درباره این رشته تحصیلی وجود دارد، برطرف کند.

او مشاغل مختلف کسی که دراماتورژی می‌خواند را توضیح می‌دهد: درباره مدیر ادبی، دراماتورژ اجرا، منتقد تئاتر، ناشر و انتشارات و پژوهشگر و هنرمند مولف صحبت می‌کند. درباره مدل‌های مختلف دراماتورژی اجرا و حیطه های کاری یک دراماتورژ اجرا از شروع تا پایان کار نمایش و همکاری‌اش با عوامل نمایش در شیوه‌های گوناگون کارگردانی را بحث می ‌کند، و همچنین در حین گفتگو، دروس دانشگاهی این رشته تحصیلی که خود در ییل آمریکا گذرانده را شرح می‌دهد.

او از سال ۱۳۹۰ عضو دراماتورژها و مدیران ادبی آمریکا (LMDA) است او همواره در ترجمه‌ها از فارسی به انگلیسی و مقالاتش سعی در معرفی هنرهای نمایشی ایران به غرب و شرق داشته است که می‌توان به شرکت در کنفرانس های بین المللی ترجمه و اجراگرایی در دانشگاه باپتیست هنگ کونگ (۱۳۹۲) و کنفرانس مطالعات قرن ۱۸ و ۱۹ در دانشکده ادبیات انگلیسی دانشگاه ییل (۱۳۸۹) اشاره کرد. او در حال حاضر مشغول ساخت فیلمی مستند به زبان انگلیسی برای شبکه پرس تیوی برای معرفی تئاتر ایران به مخصوصا دنیای غرب است.

کارگاه «دراماتوری و نقد دراماتیک» روز سه‌شنبه 8 بهمن ساعت 10 تا 13 و در تماشاخانه سه نقطه برگزار می شود.

سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تا 12 بهمن در تهران و دیگر استان‌های کشور برگزار می‌شود.