جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان برای برگزاری نهمین دوره در مرداد ماه 1397 فراخوان داد.
پایگاه خبری تئاتر: جشنواره تئاتر خیابانی شهروند که توسط شهرداري  و شوراي اسلامي شهر لاهيجان و با مشاركت اداره كل هنرهاي نمايشي  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان برگزار می شود ، برای دو بخش مسابقه و ویژه کودک و نوجوان فراخوان خود را منتشر کرد.

این جشنواره با اهتمام  به اهميت كار فرهنگي ؛ تلاش جهت پاسداري از ارزش هاي جامعه و ترويج فرهنگ اصيل اسلامي  نهمین جشنواره تئاتر خياباني شهروند را  با  فرمايشات مقام معظم رهبري" حمایت از کالای ایرانی  "و  چشم انداز روشن براي جامعه سالم  ، شهرپاك و آرام برگزار می کند.

در مقدمه فراخوان آمده است: نياز است تا با بهرمندي آگاهانه از فرهنگ غني اسلامي  و ايراني  با مشاركت  و همكاري  دلسوزانه در راستاي رشد ، عبوديت و تعالي جامعه تلاش كرده  و جامعه ايمن   با نشاط و مسئوليت پذير را به ارمغان بگذاريم .  از آنجا كه ميراث ارزشمند فرهنگ  آموختني و آموزش دادني است  ميتوان توسط ابزار تاثير گذار هنر  برخي از رفتارها و نگرش ها را  تثبیت، تغيير يا اصلاح کرد.

در جشنواره پيش رو هدف آن است تا با مشاركت ارزشمند شهروندان در كنار هنرمندان و همراهي جهادي مديران و مسئولان شهري نهمینگام بلند نيز  با توان بالا ؛ عزم همگاني با شعار  ارتقاي فرهنگ شهروندي  همچون سال هاي گذشته استوار و محكم برداشته شود .

موضوعات مد نظر جشنواره شهروند، "حمایت از کالای ایرانی" ، "شهروند ، فرهنگ ایثار و شهادت " ، "شهروند، آگاهي از حقوق شهروندي" ،"شهروند ،  آسيب هاي اجتماعي" ،"شهروند ، ترویج کتاب و کتابخوانی"، "شهروند ، حقوق کودک "، "شهروند ، محيط زيست ( چالشها ؛ مخاطرات ؛ راهكارها )"، "شهروند ، مشاركت مسئولانه درصرفه جويي منابع انرژي ؛ حفظ فضاي سبز ، اموال  عمومي ؛ مديريت زباله و پسماند ، ترافيك و..." ذکر شده است.

جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان در دو بخش مسابقه و ویژه کودک و نوجوان برگزار می شود که در بخش مسابقه 15 نمایش به جشنواره راه پیدا خواهند کرد. آثار این بخش  می بایست پیش از این در هیچ جشنواره رقابتی  در گستره سراسری شرکت نکرده باشد .

در بخش ویژه کودک و نوجوان نیز که برای دومین سال پیاپی برگزار می شود 5 اثر با موضوعات مناسب کودکان و نوجوانان پذیرفته می شوند.

به آثار راه یافته به جشنواره تا سقف 35 میلیون ریال کمک هزینه پرداخت می شود.

هنرمندان و گروه های نمایشی علاقه مند به حضور در این جشنواره می توانند تا 5 مرداد ماه نسبت به ارسال آثار و مدارک و فرم ثبت نام به دبیرخانه اقدام کنند.

مطابق فراخوان آثار راه یافته به جشنواره 15 مرداد ماه معرفی و جشنواره در دهه سوم مردادماه سال جاری برگزار خواهد شد.

ارسال فرم تكميل شده تقاضاي حضور ، چهار نسخه لوح فشرده حاوی فایل تصویری اجرای نمایش و مجوز نویسنده از جمله مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در این جشنواره هستند.

دبیرخانه نهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان در لاهيجان : خيابان امام خميني(ره)- روبروي بيمارستان 22 آبان – اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي لاهيجان – انجمن هنرهاي نمايشي- صندوق پستی 1445 واقع شده و شماره تلفن های 42332103-42343011-42343012-42335283 ( كد شهرستان 013) برای ارتباط با دبیرخانه اعلام شده است. آدرس سايت جشنواره نیز http://shahrvand-lahijan.ir است. فراخوان نهمین جشنواره شهروند لاهیجان