کارگردان «فلان و چنان، حکومت خان جان» نسبت به تغییرات دقیقه‌ای نودی در جشنواره‌ی تئاتر فجر گلایه کرد.

پایگاه خبری تئاتر: مهدی محمدی درباره جشنواره تئاتر فجر گفت:  اتفاقاتی در دبیرخانه جشنواره بوجود آمد که موجب تغییرات دقیقه 90 در روند برگزاری جشنواره شد و اگر این تغییرات نکات مثبتی برای جشنواره داشته باشد، ضررهای بسیاری هم دارد که این ضررها گریبان‌گیر گروه‌های تئاتر خواهد شد.

وی ادامه داد: گرچه من تاکنون اتفاق بدی در جشنواره ندیدم اما انگار در همه چیز تعجیل وجود دارد و این عجله به گروه ما یا گروه‌های دیگر ضربه می‌زند. انگار که قرار است همه چیز در عرض چهارده روز تمام شود تا جشنواره‌ای برگزار شده باشد!

این هنرمند مطرح کرد: فکر می‌کنم اگر از حالا برای جشنواره سال آینده برنامه‌ریزی شود، کمک بهتری به ارتقاء سطح تئاترهایی که اجرا می‌شود، می‌کند.

محمدی همچنین درباره امکاناتی که در اختیار گروه‌های شهرستانی قرار گرفته است، گفت: هنگامی که گروه‌های شهرستانی به تهران می‌رسند بلافاصله اسکان داده می‌شوند و بعد از آن هم درگیر کار و اجرا می‌شوند و بعد از آن هم باید به شهرستان‌شان بازگردند بنابراین فرصت دیدن نمایش‌های دیگر را ندارند. مگر آنکه کسی خودش در تهران بماند تا بتواند نمایش‌های دیگر را ببیند.

این کارگردان اضافه کرد: گروه‌های شهرستانی صرفا می‌آیند، کاری انجام می‌دهند و برمی‌گردند و این موضوع بسیار بد است. در جشنواره امسال هم بلیت نمایش‌های دیگر را به گروه‌های شهرستانی نمی‌دهند؛ اعضای گروه باید به صورت انفرادی به مرکز هنرهای نمایشی مراجعه کنند تا بتوانند بلیت بگیرند و این بسیار مشکل است.

او ضمن اعلام رضایت از همکاری خانه هنرمندان برای تحویل سالن بیان کرد: سالنی که در اختیار گروه ما قرار دادند مناسب کارمان بود و مسئولان خانه هنرمندان نیز در این زمینه با ما همکاری لازم را انجام دادند.

«فلان و چنان، حکومت خان‌جان» روایت تخیلی از دوران قاجار است که کار گروهی مربوط به شهرستان خمین است.

 این نمایش عصر روز شنبه (پنجم بهمن‌ماه) در دو نوبت و در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان به روی صحنه رفت که با استقبال خوب تماشاگران مواجه شد.