«مشاوران فنی مرمت تئاتر نصر، درخواست جلسه با معاونت میراث‌فرهنگی را داشته تا طرح‌هایشان را برای نجات این بنای تاریخی ارائه دهند.»
پایگاه خبری تئاتر: در شرایطی مسئولان سازمان زیباسازی و شورای شهر تهران خبر از برداشتن قدم جدیدی برای احیای «تئاتر نصر» در خیابان لاله‌زار تهران می‌دهند که به نظر می‌رسد هنوز میراث‌فرهنگی استان تهران، هیچ چیز از این اقدامات جدید نمی‌داند.

«تئاتر نصر» یکی از اولین تئاترهای تهران است که در دوران مختلف در تملک ارگان‌های مختلفی بوده و در نهایت شهرداری تهران آن را به قیمت هفت میلیارد تومان تملک و در دی ماه ۹۶ نیز آن را برای مرمت و احیاء به سازمان زیباسازی تحویل داد.

تا این‌که سرانجام بعد از حدود ۴۰ سال، بار دیگر توجه‌ها به سوی این بنای تاریخی جلب شده و قدم‌ها برای ساماندهی «تئاتر نصر» برداشته می‌شود. بنای تاریخی فرهنگی به نظر می‌رسد دست‌کم خوش‌شانس‌تر از دیگر سالن‌های تئاتر، سینما و هتل‌های لاله‌زار است و تا امروز فکرهای فرهنگی زیادی برای سرپا نگه‌داشتن آن کرده‌اند.

به اندازه‌ای که از حدود ۱۲ روز قبل علی اعطا، رئیس کمیته معماری شهر تهران از انتشار فراخوانی از سوی سازمان زیباسازی خبر داد که بر اساس آن  مهندسان مشاور فرایند مطالعات برای مرمت و احیای بنا را آغاز کنند.

همچنین برزین ضرغامی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران از عملیات بازسازی "تئاتر نصر" خبر داده و گفته است؛ «برای مرمت این بنا نیاز به پیمانکاری است که علاوه بر اقدامات مربوط به مرمت، مقاوم‌سازی‌های لازم را هم انجام دهد چراکه به دلیل شکستگی لوله‌ها بخش‌هایی از بنا نم برداشته است و سنگ‌های ساختمان هم تخریب شده‌اند.

بنابراین عملیات اجرایی "تئاتر نصر" به شکل ابتدایی آغاز شده و فراخوان لازم نیز جهت جذب پیمانکار تا پایان تیرماه منتشر شده است.»

هر چند تا همین چند روز پیش میراث فرهنگی استان تهران از هیچ کدام از اقداماتی که سازمان زیباسازی و شهرداری تهران برای احیای این بنای تاریخی در فکر داشتند یا تا کنون انجام داده بودند، اطلاعی نداشتند، اما به نظر می‌رسد بالاخره مشاوران طرح قرار است به میراث فرهنگی بروند.

وجیهه قاسمی، مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران؛ بعد از پیگیری از سپیده سیروس‌نیا، معاون میراث فرهنگی استان تهران به ایسنا می‌گوید: «طبق اعلام معاونت میراث فرهنگی، مشاور سازمان زیباسازی تا کنون صحبت‌هایی را در این زمینه کرده و درخواست جلسه با میراث فرهنگی را داده و قرار است هفته آینده طرح خود برای ساماندهی و مرمت این بنای تاریخی ارائه دهند تا بررسی شود.»