نرگس امینی بازیگر تئاتر که سال گذشته در نمایش «اسب عصاری» بازی کرده بود،‌ به نمایندگی از تعدادی از گروه اجرایی این نمایش با اعلام شکایت از کارگردان آن گفت: کارگردان ما با اینکه با حوزه هنری تسویه حساب کرده، دستمزد بسیاری از اعضای گروه را نپرداخته است

پایگاه خبری تئاتر: نرگس امینی بازیگر تئاتر که سال گذشته در نمایش «اسب عصاری» بازی کرده بود،‌ به نمایندگی از تعدادی از گروه اجرایی این نمایش با اعلام شکایت از کارگردان آن گفت: کارگردان ما با اینکه با حوزه هنری تسویه حساب کرده، دستمزد بسیاری از اعضای گروه را نپرداخته است.

این بازیگر تئاتر گفت: سال گذشته در این نمایش که در حوزه هنری اجرا شد، بازی کردم اما با وجود گذشت چند ماه، کارگردان دستمزد اعضای گروه را پرداخت نمی‌کرد و هربار می‌گفت که هنوز تسویه حساب نکرده است. بعد از پیگیری‌هایی که انجام دادیم از طریق مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری که یکی از تهیه کنندگان نمایش ما بود، متوجه شدیم ایشان تسویه حساب کرده اما فقط دستمزد سه نفر از اعضای گروه را پرداخت کرده است.

او یادآور شد: نمایش ما یک قرارداد کلی با بنیاد حفظ آثار انقلاب و دفاع مقدس داشت که در این قرارداد ریز دستمزد همه اعضای گروه مشخص شده بود و ما مطلع شدیم میلاد نیک‌آبادی کل مبلغ قرارداد را دریافت کرده است. البته او در ابتدا زیر بار نمی‌رفت اما وقتی که مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری خود با ایشان وارد گفت‌وگو شد، اقرار کرد که تسویه حساب کرده اما پول را خرج کرده است و نتوانسته دستمزد دیگر اعضای گروه را بپردازد.

امینی با اشاره به پیگیری‌ و شکایت اعضای این گروه برای دریافت دستمزدشان افزود: ما برای تسویه حساب به خانه تئاتر مراجعه کردیم و برای شورای حل اختلاف آن شکایت نامه نوشتیم، حتی با مرکز هنرهای نمایشی هم پیگیری کردیم اما به هیچ نتیجه‌ای نرسیدیم. خانم کاظمی مسئول شورای حل اختلاف خانه تئاتر به ما گفت کارگردان اثر قول داده تا اسفند ماه با ما تسویه حساب کند ولی ما به خاطر تجربه چند وقت گذشته، دیگر به حرفش اعتماد نداریم.

این بازیگر تئاتر گفت: جالب اینجاست که دوستان پیشنهاد کردند به دادسرا مراجعه کنیم! آیا این درست است هنرمندان تئاتر برای حل مشکلات داخلی‌شان به دادسرا بروند؟!

او اظهار تاسف کرد: قرار است آقای نیک‌آبادی نمایش دیگری را درجشنواره تئاتر فجر اجرا ‌کند. خواسته ما این بود که به دلیل شکایتی که از او داریم و تا زمانی که با ما تسویه حساب نکرده، کمک هزینه دیگری به ایشان پرداخت نشود و این موضوع را به دبیرخانه جشنواره و خانه تئاتر گفتیم اما هیچ کس به مشکل ما توجهی نداشت.

امینی گفت: باعث تاسف است که مسئولان ما به این مسائل بهایی نمی‌دهند. با وجود تمام شکایت‌ها و پیگری‌های‌مان، دیدیم از طریق خانه تئاتر، اداره کل هنرهای نمایشی یا حوزه هنری به نتیجه نمی‌رسیم و هیچ راهی نداریم، بنابراین تنها کاری که می‌توانیم انجام بدهیم، مطبوعاتی کردن این قضیه است تا شاید از این طریق به درخواست ما رسیدگی شود.

به گفته‌ی نرگس امینی، کاوه مهدوی، جعفر کرمانی، بهنام رحیمی دیگر اعضای این گروه هستند که به دلیل پرداخت نشدن دستمزدشان برای کار در نمایش «اسب عصاری» شکایت دارند.

 

سکوت میلاد نیک‌آبادی در پی شکایت بازیگرانش

 اما میلاد نیک‌آبادی در پاسخ به ایسنا گفت: در این مورد هیچ صحبتی ندارم زیرا مساله از طریق خانه تئاتر در حال پیگیری است.

و ترجیح می‌دهد تا زمانی که این مساله در خانه تئاتر حل و فصل نشود هیچ صحبتی در این زمینه انجام ندهد.