اصغر خلیلی نمایش «دیکتاتور عاشق» را به عنوان اولین اثر از سه‌گانه نمایشی با مضمون کمدی سیاسی، روی صحنه خواهد برد.
پایگاه خبری تئاتر: اصغر خلیلی که در کارنامه هنری‌اش اجرای نمایش‌های تاریخی را به ثبت رسانده گفت:‌ نمایش «دیکتاتور عاشق» به تهیه‌کنندگی سعید سفرپور از اول مرداد‌ماه در تئاتر مستقل تهران اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این اثر، کار کمدی سیاسی است که به موضوع ازدواج هیتلر به عنوان یکی از کوتاه‌ترین ازدواج‌های جهان خواهد پرداخت. از آنجا که این ازدواج بسیار کوتاه بوده، ما لحظه‌ای را به تصویر کشیده‌ایم که قصه کمدی سیاه است.

این کارگردان تئاتر تصریح کرد: نمایش «دیکتاتور عاشق» وفادار به زمان است و در سال 1945 روی داده، بنابراین طراحی صحنه و لباس و فضای نمایش آن هم نزدیک به همان دوره تاریخی است. البته ما از یکسری موارد که باعث شکستن‌های زمانی به لحاظ فضاسازی کمیک می‌شود نیز، استفاده کرده‌ایم.

خلیلی اظهار کرد: نمایش «دیکتاتور عاشق» بار طنز بسیار بالایی دارد، شخصیت‌های نمایش حقیقی هستند اما اتفاقات آن ساخته و پرداخته ذهن ما است.

وی ادامه داد: ما سه نمایش را با یک مضمون تولید خواهیم کرد و نمایش «دیکتاتور عاشق»، اولین اثر از این تریلوژی است.

کارگردان نمایش دیکتاتور عاشق درباره دلایل انتخاب چنین موضوعی برای اجرا روی صحنه تئاتر تشریح کرد: احساس کردم جامعه کنونی نیاز به فضای شاد و فرح‌بخش دارد و دلیل انتخاب این فضا این نیست که سلیقه تماشاگر عوض شده، بلکه فکر می‌کنم در زمانی این نمایش را اجرا می‌کنیم که نیاز است فضای فرح‌بخشی هم ایجاد شود. ایده‌های نمایش بر اساس تماشاگری که آمده کارها را دیده و ایده‌ها را تایید کرده، ثبت می‌شود.

وی در اشاره به دومین نمایش با موضوع کمدی سیاسی اظهار کرد: نمایش بعدی که دومین اثر از این سه‌گانه محسوب می‌شود، در حال حاضر مشخص است و زمان و مکان آن نیز تعیین شده اما گروه نمایشی ترجیح می‌دهد تا پایان اجرا خبری نسبت به آن اعلام نکند.

این کارگردان تئاتر در اشاره به نقش‌آفرینان نمایشش اظهار کرد: علیرضا زمانی‌نسب، سوسن پرور، غزاله جزایری، حمیدرضا کاظمی‌پور، حامد نظامی، محمد سیاه‌پوش، آرمان آشتیان، فاطمه مردانی، مجتبی مجیدی و حسین سپهرنژاد نقش‌آفرینان این اثر هستند؛ همچنین بهزاد بالایی دستیار کارگردان، بهنام بازیار آهنگساز و سپید صمدزاده دستیاور دوم کارگردان است.

خلیلی در خصوص انتخاب سوسن پرور گفت: سوسن پرور توانمندی ویژه‌ای دارد. از قدیم با وی آشنایی داشتم و او را می‌شناختم. وی شرایطش به فضای نمایش ما بسیار نزدیک بود، به طوری که حتی وقتی تنظیم کاراکترها را به سرانجام می‌رساندم، سوسن پرور به عنوان بهترین گزینه برای این نقش به ذهنم رسید.

وی با بیان اینکه از آغاز نگارش متن، سوسن پرور را برای بازی در این نمایش انتخاب کرده است، افزود: سوسن پرور بازیگر شناخته شده‌ای است که در «دیکتاتور عاشق» در نقش راهبه بازی خواهد کرد.

لازم به یادآوری است، نمایش «دیکتاتور عاشق» از اول مرداد‌ماه هر روز ساعت 19:15 در تئاتر مستقل تهران اجرا می‌شود.