نمایش «کافه باله» کار کشور فرانسه که در جشنواره‌ی تئاتر فجر به صحنه رفته است، فردا پنج‌شنبه 10 بهمن‌ماه یک اجرای ویژه دارد.

پایگاه خبری تئاتر: محمد قدس تهیه‌کننده این نمایش با اعلام این خبر گفت: این نمایش روز پنج‌شنبه یک تک اجرا رأس ساعت 18 و 30 دقیقه در ایوان شمس دارد.

او درباره قیمت بلیت این نمایش که بین 60 تا 80 هزار تومان درنظر گرفته شده است توضیح داد: قیمت بلیت به خاطر دستمزد گروه اجرایی این نمایش است، چون گروهی حرفه‌ای هستند و دستمزدشان بسیار گران می‌شود.

این تهیه‌کننده تئاتر در عین حال با تقدیر از حمایت دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر و مرکز هنرهای نمایشی از اجرای نمایش «کافه باله» در جشنواره تئاتر فجر افزود: به مرکز هنرهای نمایشی پیشنهاد می‌دهم وقتی گروهی خارجی به جشنواره دعوت می‌شود طوری برنامه‌ریزی کنیم که دو سه گروه شاخص با بهره‌گیری از تهیه‌کننده خصوصی بتوانند اجرای عمومی محدودی مثلا به مدت یک هفته داشته باشد.

او توضیح داد: به هر حال بودجه جشنواره تئاتر فجر یارانه دولتی است و گروه‌های خارجی هزینه رفت‌وآمد و اسکان خود را از طریق همین یارانه تأمین می‌کنند. با این شیوه می‌توان در کاهش هزینه‌ها موثر عمل کرد. چون در هزینه بلیت، تبلیغات و دکور نمایش صرفه جویی می‌شود.

در همین زمینه بهاران بنی‌احمدی مجری طرح نمایش «کافه باله» که این نمایش را برای اجرا در ایران دعوت کرده است، با ابراز خرسندی از اجرای این اثر در جشنواره تئاتر فجر به ایسنا گفت: این نمایش را در جشنواره آوینیون دیدم و خیلی دوست داشتم که حتما در ایران اجرا شود، چون مردم ما با این نوع کار فیزیکال آشنا نیستند.

او ادامه داد: حتی اگر «کافه باله» نمایش خیلی فلسفی و قابل تأملی نباشد اما از نظر بدنی و فیزیکال برای مردم ما بسیار جذاب است، ضمن اینکه گروه اجرایی این نمایش بسیار پرانرژی و با طراوت هستند. به همین دلیل آرزو داشتم این نمایش در کشور خودمان اجرا شود.

نمایش «کافه باله» امروز 9 بهمن‌ماه یک اجرا رأس ساعت 18 در تماشاخانه‌ی «ایرانشهر» دارد و فردا 10 بهمن‌ماه یک تک‌اجرا رأس ساعت 18 و 30 دقیقه در «ایوان شمس» به نشانی تقاطع بزرگراه کردستان و جلال آل‌احمد دارد.

مدت زمان اجرای این نمایش 60 دقیقه است.