پروژه نمایشی «بینوایان» توسط حسین پارسایی، نیمه دوم سال روی صحنه خواهد رفت. همچنین «الیور توییست» ابتدای سال آینده در هتل اسپیناس به نمایش مجدد درخواهد آمد.
پایگاه خبری تئاتر: احمد سلیمانی، دستیار کارگردان نمایش الیورتوییست که سال گذشته اجرای پراستقبال و پرفروشی را به کارگردانی حسین پارسایی در تالار وحدت تجربه کرد، گفت: این نمایش قرار است سال آتی فروردین ماه به احتمال زیاد در هتل اسپیناس به صحنه مجدد برود.

وی در ادامه افزود: قرار است در سال جاری نیز پروژه نمایشی «بینوایان» توسط حسین پارسایی نیمه دوم سال (به احتمال زیاد بیستم آبان ماه) به صحنه هتل اسپیناس برود.

سلیمانی با اشاره به اینکه در پروژه بینوایان دستیار کارگردانی را امیرکاوه آهنین جان بر عهده دارد، گفت: پس از ایام محرم و صفر این کار به صحنه می‌رود. سالنی که در هتل اسپیناس برای این دو نمایش در نظر گرفته شده از هتل مجزا و با ظرفیت خوب و استانداردهای نمایشی گسترده البته به استثنای سیستم ماشینری است.

این کارگردان اظهار داشت: به جز سیستم ماشینری به لحاظ امکانات، این سالن در حد کار الیور توئیست در تالار وحدت  است.

وی علت انتخاب نکردن تالار وحدت برای اجرا را شرایط سالن و تغییرات و جابه‌جایی‌های مکرر ساعت‌ها و برنامه‌ها به دانست و گفت: متأسفانه در تالار وحدت نمی‌توان برنامه‌ریزی درستی داشت و مدام گروه در سختی است و باید برنامه زمانی و روزهای خود را تغییر دهد.

سلیمانی با اشاره به اینکه بازیگران سینمایی نیز در پروژه بینوایان حضور خواهند داشت، گفت: تمرینات مقدماتی آغاز شده و فعلا هیچ بازیگری به طور قطع مشخص نشده است؛ منتها بازیگر خواننده‌هایی که قرار است در بخش مردم شهر نقش‌های فرعی داشته باشند، انتخاب و در حال تمرین هستند.

وی بینوایان را یکی از شاهکارهای ویکتورهوگو قلمداد کرد و گفت: این کار براساس رمان محبوب او به صورت موزیکال اجرا می‌شود.

شنیده‌ها حاکی از این است که برای این کار چهره‌هایی چون محسن تنابنده، هوتن شکیبا و ترانه علیدوستی در نظر گرفته شده‌اند.

سلیمانی همچنین با اشاره به اینکه اهل قم است و اجرایی نیز مدتی پیش در این شهر داشته گفت: من نمایش «یک دختر، یک سرباز» را در قم اجرا کردم. خوشبختانه تئاتر قم خیلی فعال است، اما امکانات ضعیفی به لحاظ سالن و استانداردهای سالنی و سخت افزاری دارند. شخصیت‌های تئاتری چون کوروش زارعی، حسین پارسایی و محمدجواد طاهری از شهر قم به تهران آمده‌اند و فعالیت می‌کنند.