«خانواده ها درشرایط موجود نیاز به روحیه بخشی و شادی دارند چرا که اگر تک تک اعضا یک خانواده با آن محصول فرهنگی که به آن علاقه دارند شاد شوند ما درجامعه با خانواده های شادتری طرف هستیم که کمتر دچارآسیب های جاری جامعه است».

 پایگاه خبری تئاتر: مرتضی ریحانی با اشاره به لزوم وجود نشاط در جامعه گفت: «خانواده ها درشرایط موجود نیاز به روحیه بخشی و شادی دارند چرا که اگر تک تک اعضا یک خانواده با آن محصول فرهنگی که به آن علاقه دارند شاد شوند ما درجامعه با خانواده های شادتری طرف هستیم که کمتر دچارآسیب های جاری جامعه است». 

کارگردان ونویسنده رویای پدربزرگ با تاکید بر وجوه فرهنگی شهر اصفهان گفت:«متولیان فرهنگی اصفهان به واسطه شکل و شمایل فرهنگی که این شهر دارد لازم است در روزهای تابستان با برنامه ریزی های دقیق و حساب شده جشن‌ها و جنگ‌های متعددی را در سطح شهر ایجاد کنند و بدین ترتیب فرهنگ و روحیه تفریح خانوادگی را در لایه های مختلف جامعه تزریق کنند».

این کارگردان و نویسنده طنزپرداز اصفهانی ایجاد و ادامه دادن چنین برنامه‌هایی را در راستای مفهومی به نام «سلف سرویس فرهنگی» برای شهر اصفهان دانست.

ریحانی همچنین اضافه کرد: «چندی پیش مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان میزبان مراسمی تحت عنوان شبهای شیدایی بود که این را می توان شروعی برای یک جریان ادامه دار در جهت آن تعریف سلف سرویس فرهنگی قلمداد کرد و از آن به عنوان نمونه پایلوت جهت اجرای برنامه هایی از این دست آموخت».

این بازیگر تئاتر با گلایه ازافتراق موجود بین اهالی تئاتردراصفهان اماکن فرهنگی را یکی ازشیوه‌های نزدیک کردن گروه های تئاتری به هم مطرح کرد و افزود: «اگرگروه های تئاتری درتمام طول تابستان به مناسبت های مختلف دراماکن گوناگون شهر بتوانند درکنارهم کاراجرا کنند قطعا این اختلاف ها کمرنگ تر خواهد شد».

ریحانی درتشریح این مسئله گفت: «اگر در یک برنامه جنگ مانند که غیر رقابتی است گروههای مختلف کارهای متفاوتی را روی صحنه ببرند هم مخاطبان با سلایق مختلف لذت خواهند برد وهم گروهها دریک فضای غیررقابتی و غیرجشنواره ای و دوستانه ایراد کار یکدیگر را شناسایی کرده و به هم انتقال می دهند و این مهم تنها دربرپایی چنین مراسمی میسر خواهد بود».