کارگردان نمایش جدید «آتش‌سوزی‌ها» که نوبت اجرای آن بهمن و اسفند امسال است، گفت: در ماه‌های پایانی سال به دلیل تقارن با جشنواره‌های فجر، نمایش‌ها آنطور که باید دیده نمی‌شوند.
پایگاه خبری تئاتر: محمدرضا خاکی، کارگردان، نمایشنامه نویس و مدرس دانشگاه که از سال گذشته در تلاش برای اجرای نمایش «آتش‌سوزی‌ها» به نویسندگی وجدی معود در تالار وحدت است، گفت: طبق مذاکراتی که داشتیم تلاش کردم نمایش را برای بعد از ماه محرم به صحنه ببرم اما آنچه برای ما مشخص کرده‌اند، بهمن و اسفند 97 است.

وی در ادامه افزود: در آن تاریخ به دلیل مقارن شدن با ایام جشنواره فجر، نمایشگاه مد و لباس تالار وحدت و همچنین بخشی از ایام سوگواری فاطمیه علاقه‌مند به اجرای نمایش نیستم و احساس می‌کنم انتهای سال نمایش‌ها آنطور که باید و شاید دیده نخواهند شد.

خاکی با اشاره به اینکه تلاش دارد با آقای صفی‌پور درباره تغییر زمان اجرای نمایش صحبت کند، گفت: پیش‌تر تماس حاصل کردم اما او عازم سفری بود و تکلیف ما هنوز نامشخص است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر نمایش «ریچارد» به صحنه تالار وحدت می‌رود در حالیکه اصلا در نوبت اجرا نبوده است و با توجه به فهرست زمان‌بندی، باید نمایش شهاب حسینی در این تاریخ اجرا می‌شد، منتها او به دلیل سفری که برایش پیش آمده نتوانست کار را به صحنه ببرد.

خاکی گفت: چند باری با معاونت هنری تماس گرفتم اما پاسخی نشنیدم. البته هم با مهدی شفیعی در هنرهای نمایشی و هم اکنون شهرام کرمی صحبت کردم که آنها اعلام آمادگی خود را نشان دادند منتها باز هم نتیجه نامشخص است.

وی درباره مشخص کردن عوامل و بازیگران نمایشش گفت: تا زمانی که وضعیت اجرا مشخص نشود،‌ نمی‌توان با بازیگری قرارداد بست و آنها را منتظر نگه داشت.

«آتش‌سوزی‌ها» ماجرای دوقلوهایی است که با ابهام بزرگی نسبت به گذشته خود مواجه می‌شوند و به دنبال یافتن واقعیت زندگی و گذشته خود هستند.