مهرداد کوروش‌نیا از اجرای نمایش داش‌آکل در پاییز سال جاری در تماشاخانه پالیز خبر داد.
پایگاه خبری تئاتر: مهرداد کوروش‌نیا گفت: با شرایط کنونی تئاتر امکان اجرای نمایش در نیمه آغازین سال فراهم نیست اما احتمالاً در پاییز سال جاری برنامه‌ای برای اجرا داشته باشم.

وی ادامه داد: ‌در خصوص اجرا صحبت‌هایی با مدیر پردیس شهرزاد داشته‌ام که با فراهم شدن شرایط مالی، نمایش داش‌آکل را در پاییز روی صحنه ببرم.

کارگردان نمایش داش‌آکل درباره اینکه چرا سالن شهرزاد را برای این اجرا انتخاب کرده بیان کرد: شهرزاد سالن خوبی دارد ضمن اینکه مدیریت آن از دوستان قدیمی من است و با هم قبلاً کار کردیم. بر همین اساس شرایط این سالن برای من فراهم است تا بتوانم در آنجا کار کنم. در این میان مسائل مالی باقی می‌ماند که سعی دارم با مذاکرات و رای‌زنی رفع شوند.

وی ادامه داد: از آنجا که نمایش داش‌آکل، کار حجیم و بزرگی است. اجرایش سرمایه زیادی می‌خواهد و این امر با شرایط روز تئاتر ما بسیار سختی است. متأسفانه امروزه هر تئاتر باید از فلان مشخصات برخوردار باشند و در عین حال هم به گیشه و فروش توجه داشته باشیم تا بتوانیم هزینه‌های صرف شده برای تولید را بازگردانیم.

کارگردان نمایش داش‌آکل درباره این نمایش اظهار کرد: اساساً داش‌آکل به واسطه فیلمی که مسعود کیمیایی ساخته، داستان معروفی دارد، بنابراین تا فردی اسم آن را می‌شوند فضای ماجرا برایش تداعی می‌شود، بنابراین عنوان اثر هم برای تماشاگران نوستالژی‌ دارد و آشناست.

وی در خصوص دلایل انتخاب این اثر برای اجرا تشریح کرد: از آنجا که شیوه کارهای نمایشی‌ام، سبک ملی است و معمولا نمایش ایرانی کار می‌کنم، دوست داشتم تا این اثر را هم به روش نمایش ایرانی و البته شکل روایی روی صحنه ببرم. در حقیقت نگاه من به داش‌آکل همسو با نگاه صادق هدایت نیست بلکه برداشتی از داستان داش‌آکل از سوی من است.

کوروش‌نیا درباره بازیگرانش تصریح کرد: هنوز به بازیگران فکر نکرده‌ام اما آنچه مسلم است این است که برای دو نقش از این اثر، دو تن از هنرپیشه‌های خوب را دعوت خواهم کرد. این نقش‌آفرینان قطعاً هم چهره هستند و هم کار تئاتر را به درستی می‌شناسند چرا که نمایش فرم ایرانی دارد و فضاها و رفت و برگشت‌های حسی آن برای من بسیار مهم است.

وی ادامه داد: کسی که تداوم حس را درک کند و به شکل تئاتریکال آن را به مخاطب انتقال دهد بازیگر مناسبی برای این اثر است و در این میان من تصور نمی‌کنم که بچه‌های سینما از پسِ این نقش برآیند بنابراین حتماً از میان بازیگران حرفه‌ای تئاتر اجراگران این اثر را انتخاب خواهم کرد.