یک بازیگر و کارگردان تئاتر با انتقاد از نبود سالن‌ مخصوص اجراهای نمایش‌هاس سنتی و سیاه‌بازی گفت: بسیاری از این نوع نمایش‌ها دارای کمدی انتقادی هستند و اگرچه می‌شود آن‌ها را در خیابان اجرا کرد اما خیلی خوشایند مسئولان نیست.
پایگاه خبری تئاتر: جواد انصافی درباره اجراهای خیابانی‌ که می‌تواند حال و هوای مردم را خوب کند، با اشاره به اجرای نمایش‌های خیابانی گفت: ما در حال حاضر با یک سری معضل مواجه هستیم، مثلا به دلیل این که نوع نمایش‌های ما  در فضای کمدی انتقادی است و این خیلی خوشایند مسئولان نیست که این نوع نمایش‌ها را در خیابان اجرا کنیم درواقع غیر مستقیم به ما اجازه اجرا نمی دهند. با این حال با دست اندرکاران تئاتری مشورت کردیم و به دنبال ایده‌هایی هستیم که بهتر است تا به نتیجه مطلوب نرسیده ایم آن را اعلام نکنیم.

او در ادامه با اشاره به این که، نمایشنامه‌ی "شهر بی‌گدا" نوشته حسن دولت‌آبادی را برای اجرا آماده کرده است، گفت:  فعلا به ما سالن اختصاص نمی‌دهند و می‌گویند که باید یک سال در نوبت باشید. دو ماه دیگر این یک سالی که به ما قول داده‌اند به پایان می رسد و عملا امسال کاری نمی‌توانیم انجام دهیم، مگر این که سراغ تماشاخانه‌های غیر دولتی برویم.

او ادامه داد:‌ یکی از  معضلات فعلی در این حوزه این است که پایتخت ما یعنی بزرگترین مکان فرهنگی‌مان یک سالن مخصوص نمایش های سنتی ندارد.  ما بارها از شهرداری و میراث فرهنگی درخواست کردیم که یک ساختمان را در اختیار این نوع نمایش‌ها بگذارند تا یک سالنی وجود داشته باشد که مردم بدانند همیشه در این مکان نمایش‌های سیاه‌بازی بر پا است. یک سالن کوچکی هم باشد که نمایش‌های عروسکی، خیمه شب بازی و نقالی در آن اجرا شود و در کنار آن حتی رستورانی برای سرو غذای سنتی باشد؛ جایی باشد که اگر توریست‌های خارجی خواستند نمایش سنتی ایرانی را تماشا کنند به آن جا بروند.

انصافی افزود: ما ساختمان قدیمی زیاد داریم که در آن‌ها سالن اجرا وجود داشته باشد مثلا یک سالن بی نظیر در نزدیکی تالار وحدت به نام تالار فرهنگ وجود دارد که استفاده‌ای از آن نمی‌شود. این در حالی است که در گذشته دو تئاتر در لاله‌زار به نام "نصر" و "دهقان" و یکی هم در موزه آب انبار داشتیم که هر شب در آن جا "سیاه‌بازی" روی صحنه می‌رفت.

این پژوهشگر حوزه تئاتر در پایان درباره روند پژوهشی که درمورد نمایش‌های زنانه داشته است، اظهار کرد: قسمت اول آن را سال 88 با عنوان "نمایش های زنانه ایران" که شامل 72 نمایش است چاپ کردم و سری دوم این مجموعه با عنوان "نمایش‌های شگفتانه زنان ایران"  نیز آماده شده و ان‌شالله تا یکی دو هفته دیگر نهایی خواهد شد.