دبیر سی‌ودومین جشنواره تئاتر فجر تأکید کرد: تغییرات قوه‌ی مجریه هیچ خللی در برنامه‌های ما ایجاد نکرده است.

 پایگاه خبری تئاتر: اسماعیل عالی‌زاد با رد شایعه تغییر دبیر جشنواره تئاتر فجر  گفت: این شایعه را اولین‌بار است که می‌شنوم و ظاهرا محصولی است که زودتر از موعد به بازار آمده است.

وی اضافه کرد: به هر حال در شرایط تغییر قوه‌ی مجریه بازار شایعات داغ‌تر می‌شود اما نباید فراموش کرد تازه حکم ریاست جمهوری تنفیذ شده و هنوز خیلی تغییرات باید رخ بدهد تا به تغییرات یا عدم تغییر مواردی مانند دبیر جشنواره تئاتر فجر برسیم.

عالی‌زاد خاطرنشان کرد: همان‌طور که قبلا هم گفته‌ام تا زمانیکه مسئولیت دبیری جشنواره تئاتر فجر را بر عهده دارم همه تلاشم را به کار می‌گیرم تا برنامه‌ها بدون هیچ کم وکاستی اجرا شود، چرا که در حال حاضر مهمترین دغدغه‌ام برگزاری مناسب و با شکوه جشنواره است به نحوی که در خور هنرمندان و جامعه ما باشد.

دبیر جشنواره تئاتر فجر در ادامه توضیحاتی درباره‌ی روند برنامه‌های بخش‌های مختلف این دوره از جشنواره ارائه کرد و افزود: مرحله‌ی داوری متون متقاضی شرکت در بخش «نسل نو» رو به پایان است و احتمالا تا آخر این هفته و یا اوایل هفته آینده نتایج خوانش متون این بخش اعلام می‌شود، ضمن اینکه داوری متون بخش چشم‌انداز نیز بلافاصله از هفته آتی آغاز خواهد شد.

او درباره‌ی روند انجام امور در بخش بین‌الملل نیز توضیح داد: طبق اعلام قبلی، بعد از ماه مبارک رمضان تعامل و رایزنی با کارداران و رایزنان فرهنگی سفارتخانه‌های کشورهای مورد نظر را آغاز می‌کنیم چرا که هدف ما دعوت از گروه‌های نمایشی کشورهایی است که تئاتر در آن‌ها ریشه دارد.

دبیر سی‌ودومین جشنواره تئاتر فجر با اشاره به تفاوت بخش بین‌الملل این دوره از جشنواره در مقایسه با دوره‌های پیش افزود: در این دوره از جشنواره بخش تئاتر ملل و اصولا پخش بین‌الملل براساس الگویی خاص و تا حدودی متفاوت برگزار می‌شود و شیوه‌ی برگزاری آن هم متفاوت‌تر خواهد بود زیرا علاقه‌مند نیستیم فقط شاهد اجرای چند نمایش خارجی باشیم بلکه تلاش می‌کنیم تا حد امکان زمینه بده بستان‌های فرهنگی میان گروه‌های حرفه‌ای و خارج از کشور را فراهم کنیم.

اسماعیل عالی‌زاد درباره‌ی وضعیت بودجه جشنواره به ایسنا گفت: دبیرخانه و بنده به قول‌مان عمل کردیم و در موعد مقرر دفترچه بودجه را به اداره کل هنرهای نمایشی ارائه کردیم و احتمال دارد تا هفته‌ی آتی دفترچه بودجه به صورت مصوب از سوی اداره کل هنرهای نمایشی اعلام شود.

دبیر جشنواره‌ی تئاتر فجر در پایان سخنانش از تلاش‌شان برای جذب سرمایه از مراجعی غیر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر و توضیح داد: طبیعتا رویدادی مانند جشنواره تئاتر فجر می‌طلبید که از منابع مالی بیشتری کمک بگیریم به همین دلیل یکی از تلاش‌های دبیرخانه جذب حمایت‌ها است.


منبع: خبرگزاری ایسنا