آیین نمایش شش فیلم کوتاه برگزیده‌ی دو سال اخیر سینمای ایران در حالی برگزار شد که یکی از کارگردان این فیلم‌ها تاکید داشت بر اینکه " علاقه‌مند بودند تا راهی را باز کنند که بقیه فیلم‌سازان کوتاه بدانند که می توانند چنین مراسم‌هایی داشته باشند."
پایگاه خبری تئاتر: آیین نمایش شش فیلم کوتاه برتر دو سال اخیر سینمای ایران شامگاه 20 مرداد ماه در سالن شماره ۸ پردیس سینمایی باغ کتاب تهران برگزار شد.

در این مراسم که با حدود یک ساعت تأخیر آغاز شد، آزاده صمدی، وحید جلیلوند، ماهور الوند، مهتاب کرامتی، حامد بهداد، محسن امیر یوسفی، بابک کریمی، آذرخش فراهانی، سیدصادق موسوی (مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران)، فرید فرخنده کیش (مدیرعامل سابق سینمای جوانان) و عوامل فیلم‌های کوتاه حضور داشتند.

پیش از نمایش شش فیلم کوتاه فرنوش صمدی یکی از کارگردان‌های فیلم کوتاه "سکوت" ضمن تشکر از حضور میهمانان گفت: ما خیلی دوست داشتیم که یک مراسم مانند اکران فیلم‌های بلند برای فیلم‌های کوتاه نیز برپا کنیم، علاقه‌مند بودیم تا راهی را باز کنیم که بقیه فیلمسازهای کوتاه بدانند که می‌توانند چنین مراسم‌هایی داشته باشند و بر روی فیلم‌های کوتاه سرمایه‌گذاری کنند تا بیشتر دیده شوند.

در پایان این مراسم شش فیلم کوتاه «سکوت» ساخته فرنوش صمدی و علی عسکری، «تناوب» ساخته علی خوشدونی فراهانی، «مارلون» ساخته درناز حاجی‌ها، «# ساعت_چهار» ساخته عاطفه محرابی، «باران آهسته می‌بارد» ساخته سعید نجاتی و «سایه فیل» ساخته آرمان خوانساریان به ترتیب نمایش داده شد؛ فیلم‌های که حضورهای موفقی در عرصه بین‌المللی داشتند.

در ابتدای این مراسم قرار بود که یک نشست خبری با حضور کارگردان‌های شش فیلم کوتاه برگزار شود اما به دلیل به حدنصاب نرسیدن خبرنگارن، این اتفاق رخ نداد.