فیلمبردار فیلم «گاندی» در ۹۲ سالگی درگذشت. او در این فیلم ۳۰۰ هزار برداشت انجام داد تا نامش در «گینس» ثبت شود.
پایگاه خبری تئاتر:  «رونی تیلور» فیلمبردار فیلم «گاندی» به کارگردانی «ریچارد انتنبورو» در ۹۳ سالگی درگذشت.

«رونی تیلور» در ۵ فیلم با «ریچارد اَتِنبورو» کارگردان فیلم «گاندی» همکاری کرد. او بزرگترین شات صحنه فیلم در تاریخ سینما را گرفت.

بنابر اطلاع انجمن فیلم‌برداران بریتانیا، تیلور که چند ماه پیش دچار حمله قلبی شده بود در منطقه ایبیزا، جزیره‌ای در اسپانیا و در سن ۹۳ سالگی درگذشت. او از سال ۹۰ تا ۹۲ میلادی رئیس این سازمان بود.

او در سال ۱۹۸۵ فیلمبرداری «خط گروه کُر» را برای اَتِنبورو انجام داد. همچنین فیلم درام آپارتایدی «آزادی را فریاد بزن» در سال ۱۹۸۷ برای او فیلمبرداری کرد. تیلور همچنین سه فیلم را برای کارگردان «کن راسل» از جمله «تامی»(۱۹۷۵) فیلمبرداری کرد.

ابتدا برای فیلم‌برداری فیلم «گاندی» آقای «بیلی ویلیامز» مدیر فیلمبرداری بود که پس از ۶ هفته از آغاز کار فیلم برداری وی دچار عارضه دیسک کمر شد و خود ویلیامز، تیلور را به عنوان جانشین خود معرفی کرد و گفت: او تنها کسی است که می‌تواند کار من را انجام دهد و من او را از زمانیکه اوپراتور دوربین فیلم برداری بود می‌شناسم.

تیلور تا پیش از آن در دو فیلم اَتِنبورو با عنوان‌های «اوه چه جنگ دوست‌داشتنی‌ای»(۱۹۶۹) و «وینستون جوان»(۱۹۷۲) در مقام اوپراتور دوربین فیلم‌برداری همکاری کرده بود.

پس از مشکل بیماری که برای ویلیام پیش آمد یک روز صبح زود پیغامی به تیلور رسید که زود راه بیفت و به هندوستان بیا و پروژه ما را نجات بده! اولین صحنه‌ای که تیلور در فیلم گاندی فیلمبرداری کرد صحنه خاکسپاری گاندی در ژانویه سال ۱۹۴۸ بود. او برای این صحنه از ۹ دوربین شامل یک «استدی‌کم» بهره برد و ۳۰۰ هزار برداشت در کل مرحله فیلم برداری انجام داد که در کتاب رکوردهای گینس نیز ثبت شد.

بیلی ویلیامز که فیلم بردار اول این پروژه محسوب می‌شد پس از مداوای کمرش به پروژه بازگشت لیکن جراحت دیسک کمر وی بازگشت و نتوانست پروژه را ادامه دهد و دیگر بار آن را به تیلور سپرد. تیلور نیز با خود عهد کرد چنانچه برای اسکار نامزد شود حتما بیلی را در آن سهیم بداند و اعلام کند و سرانجام نه تنها نامزدی که موفق به بردن جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری شد و در کمال تواضع خود در شب اهدای جوایز شرکت نکرد و بیلی را به مراسم فرستاد تا او دریافت‌کننده جایزه اسکار باشد. بیلی هم در لحظه دریافت اسکار گفت: بسیار خوشحالم که در گرفتن این جایزه با دوست عزیزم رونی تیلور سهیم هستم و نیز آن را با تمام عوامل در هند و بریتانیا که همه با هم این فیلم را فیلمبرداری کردیم سهیم هستم.

فیلم گاندی همچنین برنده جایزه اسکار «بهترین فیلم»، «بهترین کارگردانی»، «بهترین هنرپیشه نقش اصلی مرد»(بن کیگنزلی) «بهترین فیلم‌نامه»، «بهترین کارگردان هنری»، «بهترین طراح لباس» و «بهترین تدوین» شد.

تیلور در سال ۱۹۲۴ در همپستد لندن متولد شد. او در رشته ارتباطات رادیویی درس خواند به این امید که به نیروی دریایی سلطنتی ملحق شود لیکن تور استودیویی گِینسبورو آرمان‌های او را تغییر داد و به فیلم‌برداری روی آورد.

تیلور فیلمبرداری «دزد رنگین‌کمان»(۱۹۹۰) از آله‌خاندرو جودورووسکی با بازی «پیتر اوتول، عمر شریف و کریستوفر لی، «اُپرا»(۱۹۸۷) از داریو آرجنتو و «شبح اُپرا»(۱۹۹۸) و «دریای عشق» آل‌پاچینو(۱۹۸۹) را انجام داده است.