دبیر هفدهمین جشنواره بین المللی عروسکی تهران مبارک گفت: بیش از ۶۰ درصد هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره زن هستند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تئاتر مرضیه برومند در نشست خبری هفدهمین جشنواره بین المللی عروسکی تهران مبارک که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات مجموعه تئاتر شهر برگزار شد، اظهار کرد:  برگزاری این جشنواره هفدهم از شهریور سال گذشته کلید خورد و حدود یک سال عوامل مختلفی با نظم و برنامه ریزی تلاش کردند تا این جشنواره از اول تا هفتم شهریور امسال برگزار شود.
وی ادامه داد: بازبینی این جشنواره دو مرحله داشت که طبق برآورد انجام شده ، در مرحله اول دو هزار نفر و در مرحله نهایی نیز حدود هزار و ۲۰۰ نفر از جوانان هنرمند کشور  شرکت داشتند.
دبیر هفدهمین جشنواره بین المللی عروسکی تهران مبارک با اشاره به اینکه بخش عمده از اعضای گروههای عروسکی شرکت کننده در این جشنواره را زنان تشکیل داده اند، گفت: بین ۶۰ تا ۷۰ درصد هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره زن هستند و این نشان دهنده  توانمندی و استعداد آنان در هنر تیاتر عروسکی است.
وی با اشاره به ارتقای کیفیت این جشنواره در مقایسه با جشنواره های سال قبل افزود: با تلاش های صورت گرفته شاهد رشد کمی و کیفی آثار جشنواره هفدهم هستیم و امیدواریم این روند رو به رشد در سالهای آینده نیز ادامه داشته باشد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه برای جشنواره امسال داوران برای بازبینی به برخی استان ها اعزام شدند، توضیح داد: هر چند اعزام داوران به دیگر استان ها برای بازبینی آثار کار سخت، زمان بر ‌و هزینه برداری بود ولی نتیجه و خروجی بسیار خوبی داشت و امید است این ایده برای دیگر جشنواره های تیاتر نیز اجرایی شود.
برومند در ادامه صحبت هایش با اشاره به جزئیات بخش بین المللی این جشنواره اظهار کرد: بعد از ارسال فراخوان این جشنواره به دیگر کشورها، ۱۷۰ گروه از ۳۰ کشور برای حضور در تهران اعلام آمادگی کردند که پس از بازبینی آثارشان در نهایت شش اثر از پنج کشور تایوان، افغانستان، کرواسی، فرانسه و هلند انتخاب شد.
دبیر جشنواره بین المللی عروسکی تهران مبارک ابراز کرد: البته قرار بود یک گروه هم از‌ روسیه نمایشی در این جشنواره داشته باشد ولی اعضایش به دلیل اتفاقات سیاسی اخیر انصراف داده و حذف شدند.
دبیر هفدهمین جشنواره بین المللی عروسکی تهران مبارک در ادامه به برگزاری مراسم شادپیمایی به عنوان یکی از بخش های جنبی این جشنواره اشاره کرد و گفت: قرار بود این مراسم در روز اول جشنواره برگزار شود ولی به دلیل برخ محدودیت ها  ۳۱ مرداد ماه برگزار می شود.
برومند گفت: شادپیمایی از ساعت ۱۷ در پارک آب و آتش آغاز و تا ساعت ۲۰ ادامه دارد.
وی توضیح داد: از خانواده ها تقاضا می شود به همراه کودکان عروسک به دست خود در این مراسم شرکت کنند تا در کنار جمعی صمیمی و شاد به استقبال جشنواره برویم .