معاون اجرایی هفدهمین جشنواره بین المللی عروسکی تهران مبارک گفت: امسال دو بخش دانش آموزی و تجربه برای اولین بار به بخش های جشنواره اضافه شده است.
به گزارش پایگاه خبری تئاتر پیمان شریعتی در نشست مطبوعاتی هفدهمین جشنواره بین المللی عروسکی تهران مبارک که پیش از ظهر امروز در تئاتر شهر برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم تلاشهای یکساله ما برای برگزاری این رویداد مهم فرهنگی و هنری نتیجه دلخواه را داشته باشد و مخاطبان با رضایت کامل با جشنواره خداحافظی کنند.
وی ادامه داد: علی رغم مشکلات فراوان، جشنواره هفدهم تا به امروز مسیر خوبی را طی کرده و اضافه شدن دو بخش ویژه به بخش های ثابت آن روند رو به رشد آن را به خوبی نشان می دهد.
وی با اشاره به بخش های اضافه شده به این جشنواره افزود: بخش دانش آموزی امسال به این جشنواره اضافه شده تا دانش آموزان با استعداد کشور هم در رشد تیاتر عروسکی این سرزمین سهیم باشند.
شریعتی گفت: اضافه شدن این بخش باعث می شود جامعه محصل ما در حوزه تیاتر عروسکی خود را معرفی و استعدادهایش شکوفا شود.
وی اظهار کرد: در این بخش هفت نمایش اجرا خواهد شد که چهار نمایش از تهران و سه نمایش نیز از استان های دیگر است.
وی با اشاره به بخش دیگر اضافه شده به این جشنواره ابراز کرد: بخش تحربه به عنوان انتظار جامعه دانشگاهی نیز امسال برای اولین بار به این جشنواره اضافه شده است.
معاون اجرایی هفدهمین جشنواره بین المللی تیاتر عروسکی تهران مبارک گفت: در بخش تجربه ۱۶ نمایش اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: در این جشنواره میزبان ۱۷ استان از جمله هرمزگان، البرز، گلستان، خراسان جنوبی، همدان، گیلان و ... هستیم.
وی توضیح داد: در این جشنواره در مجموع ۳۴ نمایش صحنه‌ای اجرا می شود که پنج مورد آنها خارجی هستند و ۱۷ نمایش هم محیطی است.
شریعتی با اشاره به این که برخی فکر میکنند نمایش عروسکی صرفا مختص کودکان است، گفت: با اطلاع رسانی درست باید این مساله را در میان مردم جا بیندازیم که جشنواره عروسکی فقط مختص کودکان نیست و می تواند بخشی از نیازهای بزرگسالان را نیز مرتفع کند.
مدیر سابق مجموعه تئاتر شهر در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به برگزاری مراسم شادپیمایی در پارک آب و آتش گفت: قرار بود این مراسم از میدان ولی عصر آغاز و در محوطه تیاتر شهر به پایان برسد ولی محدودیت ها باعث شد این اتفاق نیفتد.