نمایش "هیپوفیز" کاری از کوروش نریمانی تا پایان سال جاری هر شب ساعت 20 در سالن استاد ناظر زاده کرمانی روی صحنه می رود

پایگاه خبری تئاتر: علیرضا نادری در آئین افتتاحیه این اثر نمایشی گفت: پرداختن به طنز در جامعه ای که مفهوم واقعی طنز در آن کمتر جریان دارد، کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است که کوروش نریمانی از عهده آن به خوبی بر آمده است.
وی با اعتقاد به اینکه هر پدیده ای چیزی جز تاریخش نیست به آشنایی دیرینه اش با کوروش نریمانی اشاره کرد و یادآور شد: ما در دوران پس از جنگ در دانشگاه پذیرفته شدیم و بعدها در طول یک جلسه قرار بود نظرمان را درباره گزینش دانشجویان بیان کنیم؛ در همان جا اعلام کردم که گزینش برای پرورش کارمند بود در حالیکه ما (من و نریمانی) هر به عنوان دو هنرمند فعالیت می کنیم.
نادری خاطر نشان کرد: آشنایی ما به چند دوره و چند نقطه عطف باز می گردد، در ماجرای فوت فرزندم هیچ تمایلی به حضور مداحان در مراسم خاکسپاری نداشتم و در این شرایط خواندن کلام خدا توسط کوروش نریمانی اولین چیزی بود که مرا شیفته کرد.
این نمایشنامه نویس تاکید کرد: من آثار نریمانی را دیده ام و معتقدم نمایش "شب های آوینیون" وی یکی از شاهکارها و نمایش "والس مرده شوران" یکی از کارهای درخشان اوست.
کوروش نریمانی در معرفی نمایشش بیان کرد: نمایش "هیپوفیز" بازنوشتی از نمایشنامه "دختر یانکی" اثر نیل سایمون است که توسط شهرام زرگر ترجمه شده است و از آنجا که ما همواره سعی در نزدیک کردن حال و هوای کار با فضای ذهنی تماشاگر ایرانی داریم تغییراتی را در کار ایجاد کردیم.
وی در ادامه تشریح کرد: بخشی از تغییرات شامل زمان تمرین بود که منجر به اتخاذ تصمیم همکاری با گروهی جوان تر شد و این اولین قدم گروه تئاتر معاصر در راه جوان گرایی بود. در پروسه تمرین اتفاقاتی چون سانحه سقوط از ارتفاع برای رویا میر علمی رخ داد که ما را از حضور وی در این نمایش محروم کرد و ما از اینجا برایش آرزوی بهبودی دارم چراکه قلباً رویا میر علمی، بازی و منش وی را در تمرین و اجرا دوست دارم.
نریمانی ضمن اظهار امیدواری از اینکه شرایطی ایجاد شود تا با همدلی و تشویق علاقمندان به هنر نمایش، رجوعی به افراد حرفه ای شود، افزود: در این شرایط نگار عابدی را با همدلی میرعلمی جایگزین کردیم که همین اتفاق نیز وقفه ای در پروسه تمرین ایجاد کرد.
کارگردان نمایش "هیپوفیز" ضمن تشکر از نادری برای به صدا در آوردن زنگ افتتاحیه این اثر، اذعان کرد: از آنجا که پسران علیرضا نادری همراهان همیشگی کارهایم بودند و حتی بیشتر از علیرضا کارهایم را دوست داشتند، مطمئنم در حال حاضر نیز روان وی همراه ما است و انرژی شان در اجرای این اثر همراه من خواهد بود.
 علیرضا نادری، ناصر بزرگمهر، سروش صحت، قاسم زارع، حسین کیانی، اصغر خلیلی، محمد ساربان، حمید پورآذری، مسعود فروتن و شهرام زرگر از جمله افرادی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

 

نمایش "هیپوفیز" کاری از کوروش نریمانی تا پایان سال جاری هر شب ساعت 20 در سالن استاد ناظر زاده کرمانی روی صحنه می رود