سعید اسدی مدیر امور بین الملل مركز هنرهای نمایشی در برنامه رادیویی پرده آخر گفت: به دلیل محدودیت های موجود در ایران بسیاری از گروه های تئاتری مطرح دنیا امکان حضور و اجرا در سالن های داخل کشور را ندارند.

پایگاه خبری تئاتر: برنامه "پرده آخر" با موضوع بررسی تئاتر بین‌الملل و حضور تئاتر كشورهای دیگر در ایران، با حضور سعید اسدی (مدیر امور بین الملل مركز هنرهای نمایشی) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت. در این برنامه سعید اسدی با اشاره به جایگاه بین المللی تئاتر ایران، گفت: جشنواره تئاتر فجر سعی دارد تا فرصت مناسبی را برای گفت و گوی میان فعالان تئاتر داخلی و خارجی فراهم کند. وی با اشاره به این که جشنواره تئاتر فجر رویدادی تخصصی است، عنوان کرد: در طول سال های گذشته تعاریف مختلفی در حوزه تخصصی بودن یا عامی بودن جشنواره فجر وجود داشته است.

مدیر امور بین الملل مركز هنرهای نمایشی با اشاره به این که بسیاری از افراد جشنواره تئاتر فجر را ویترین تئاتر ایران می دانند، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های جشنواره تئاتر فجر نمی توان این رویداد را ویترینی برای کل تئاتر ایران دانست، چرا که مباحث ملی و تشویقی موجود در این جشنواره می تواند سبب کاهش کیفیت برگزاری آثار شود. وی با اشاره به حضور تئاتر های غیر ایرانی در جشنواره تئاتر فجر، توضیح داد: به دلیل محدودیت ها و رعایت های اخلاقی و عرفی موجود در ایران دعوت از تئاترهای خارجی برای حضور جشنواره تئاتر فجر امری پیچیده و دشوار است.

اسدی اضافه کرد: به دلیل محدودیت های موجود در ایران بسیاری از گروه های تئاتری مطرح دنیا امکان حضور و اجرا در سالن های داخل کشور را ندارند. وی با اشاره به گسترش پدیده های میان رشته ای در تئاتر، تصریح کرد: جشنواره فجر در تلاش است تا پدیده های جدید میان رشته ای که در تعامل با تئاتر پیش می روند را به جامعه تئاتر و علاقه مندان این هنر معرفی کند.