دومین روز هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران ـ مبارک، با استقبال مخاطبان در اجراهای فضای باز و صحنه‌ای همراه بود.

پایگاه خبری تئاتر: پلاتو اجرای مجموعه تئاترشهر در دومین روز از جشنواره میزبان دو نمایش از بخش تجربه بود؛ «بلاند رد هد» کاری از مهسا فلاح و «او» کاری از وحید خسروی که در دو نوبت اجرا داشتند. این دو اجرا به ‌دلیل استقبال مخاطبان و لزوم برنامه‌ریزی برای مکان نشستن با ۱۰ دقیقه تاخیر اجراها شدند. پیش از اجرای «او» از شهر کرمانشاه، وحید خسروی توضیح داد: هنوز مردم کرمانشاه در کانکس به سر می‌برند اما ما مهربانی مردم را در دورانی که زلزله اتفاق افتاد، فراموش نمی‌کنیم. در آن دوران با یک هنرمند بسیار مهربان عروسک ساختیم و به مناطق زلزله‌زده بردیم تا دل بچه‌ها شاد شود. می‌خواهم اجرا را به این هنرمند که امروز به تماشای نمایش ما آمده، منیر مولوی‌زاده تقدیم کنم.

«او» به ‌مدت هشت دقیقه اجرا شد و پس از وقفه‌ای کوتاه «بلاند رد هد» ۱۵ دقیقه میزبان مخاطبان بود.‌ نمایش «بلاند رد هد» کاری از مهسا فلاح اثری کاملا تجربی بود. این اثر مختص گروه سنی بزرگسالان است اما کودکان در اجرای دوم آن حضور داشتند و سروصدای آنان موجب آزار دیگران شد. بسیاری از تماشاگران این دو کار بخش «تجربه» روی زمین نشستند. در تالار سایه هر دو اجرای نمایش «بعد از صبحانه» به کارگردانی محمد صاحبی نیز در میان استقبال پررنگ مخاطبان روی صحنه رفت. در ساخت عروسک این نمایش به لحاظ  فنی و تکنیکی و انتخاب متریال سعی شده عروسک توانایی انجام کار به شکلی واقع‌گرا را داشته باشد. یکی از حاشیه‌های این نمایش حضور یک کودک خردسال در اجرای اول بود. با وجود این‌ که از سوی گروه اجرایی و مسوولان سالن بارها به مادر کودک تذکر دادند نمایش برای روحیه کودک ضرر دارد، مادر کودک را به سالن آورد و در پایان اجرا حال کودک خوب نبود. گروه‌های خارجی شرکت کننده در جشنواره در اجرای اول و دوم این نمایش حضور داشتند. همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، میزبان نمایش «هدیه اسرارآمیز» به کارگردانی میثم یوسفی بود. این نمایش که در سالن گلستان اجرا داشت با استقبال کودکان و خانواده‌ها همراه شد. چهار نمایش «کاسه‌گردان» به کارگردانی مهدی حبیبی، «دریایی‌ها» به کارگردانی محمد مظفری، «راز آفرینش مبارک» به کارگردانی ریحانه باغبادی و «زال و سیمرغ» به کارگردانی سعید ذبیحی که در بخش فضای باز جشنواره حضور داشتند، در محوطه تئاترشهر با حضور کودکان و بزرگسالان اجرا شدند.

در اجرای ساعت 17:30 نمایش «منو نمی‌بره» کاری از زهرا صبری، سعید اسدی مدیر مجموعه تئاترشهر، آزاده پورمختار، هرمز هدایت و شیرین یزدان‌بخش از هنرمندان تئاتر و سینما حضور داشتند. همچنین گروه افغان حاضر در جشنواره نیز از این نمایش دیدن کردند. نمایش«گفتن- شنیدن» کاری از مینا پناه‌نجات نیز از ساعت 17 در کافه تریای تالارچهارسو اجرا داشت. این اثر در بخش «تجربه» شرکت دارد وعروسک ساخته شده نمایش در جایگاهی برابر انسان تصور شده بود. مخاطب صدرصد در اجرای این کار نقش داشت. «گفتن- شنیدن» نوعی تمرین برای صحبت کردن و شنیدن حرف‌های دیگران است. همچنین پاتوق کودکان که در حاشیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران ـ مبارک و با عنوان «من حافظ کوچک میراث فرهنگی‌ام» برگزار می‌شود، علاوه ‌بر برگزاری هفت کارگاه، نمایش «راز گل سرخ» به کارگردانی علیرضا ناصحی نیز برای کودکان اجرا شد. هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران ـ مبارک، با دبیری مرضیه برومند تا 7 شهریور ادامه دارد.