نماینده مردم تهران در مجلس معتقد است شهرداری با برپا کردن چادرهای مختلف و عدم مدیریت دست‌فروشان، وجهه فرهنگی محوطه تئاتر شهر را نابود کرده است.

پایگاه خبری تئاتر: علیرضا محجوب در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به هرج و مرج غیرفرهنگی اطراف بنای تئاتر شهر به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین بناهای فرهنگی و هنری شهر تهران، گفت: زمانی که مسئولان از چنین محیطی برای خروجی مترو و زیرگذار چهار راه ولیعصر استفاده می‌کنند نباید انتظار بهتری از شرایط این محیط داشت؛ اکنون نیز بعید است بتوان راه فرار برای اصلاح شرایط نابسامان موجود پیدا کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چند خروجی مترو به سمت پارک و تئاتر شهر منتهی می‌شوند و علاوه بر آن محیط رها شده پارک نیز بر بسط شرایط غیرفرهنگی، افزایش آفت‌ها و آسیب‌های اجتماعی این مکان تاثیر مستقیم دارد؛ حال بماند که شهرداری خود با برپا کردن چادرهای مختلف و عدم مدیریت دست‌فروشان وجهه فرهنگی این مکان را نابود کرده است.

وی با بیان اینکه باید این مکان را یکی از کانون‌های آفت‌های اجتماعی در تهران نامید لذا بهتراست در صورت عدم توانایی مدیریت آن توسط شهرداری، این کار را به دستگاه‌های دیگری بسپارد، اضافه کرد: عدم توجه به محیط اطراف تئاتر شهر سبب شده این مکان همیشه کانون تجمعات خیر و شر باشد؛ در تجمعات اخیر نیز اینگونه بود البته رسیدگی به معنای سلب آسایش مردم نیست بلکه باید به مرور این مکان را از هر نوع آسیب اجتماعی و امنیتی پاک کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کمیسیون اجتماعی و فرهنگی و مجمع نمایندگان استان تهران مجلس هنوز به این مهم ورود نکرده‌اند اما باید در اولین فرصت با شهرداری و شورای شهر دراین خصوص جلسه برگزار شود.