چهارمین روز جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک با شعری از محمود درویش و یادی از کشته شدگان زلزله‌ای که در تازه‌آباد کرمانشاه رخ داده است، آغاز شد.

پایگاه خبری تئاتر: پیش از اجرای نمایش "عروسک‌هایمان را بخوریم" که با طراحی و کارگردانی محمد بیژنی‌نسب در پلاتو اجرای تئاتر شهر روی صحنه رفت، یکی از عوامل گروه متنی از محمود درویش خواند و نسبت به زلزله‌ای که در تازه‌آباد کرمانشاه و کشتگان این اتفاق واکنش نشان داد و از مخاطبان خواست به‌احترام کشته‌شدگان یک دقیقه سکوت کنند. سپس از مخاطبان خواسته شد تا روی پلوس‌هایی که روی زمین قرار گرفته بودند، بنشینند و از روی صحنه نمایش را تماشا کنند. این نمایش در فضایی شاد و با حضور موسیقی زنده اجرا شد و عروسک‌های نمایش از میوه‌ها درست شده بودند.

از جمله هنرمندانی که این اجرا را دیدند، می‌توان به ایرج محمدی، مریم معینی، منوچهر اکبرلو، کاوه آیدین و گروه تئاتر افغانستان و ..‌. اشاره کرد. تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر در روز  چهارم میزبان نمایش "دختری که پدرش را باد برد" با نویسندگی و کارگردانی هما جدی‌کار شد. در این نمایش با فضایی کمیک به بحث اختلاس پرداخته شده بود و مبارک شخصیت اصلی نمایش را بازی می‌کرد. البته در این میان به این مساله که عروسک‌ها و خصوصا مبارک فراموش‌شده‌اند و تنها در دوران جشنواره به آن‌ها توجه می‌شود هم پرداخته شده بود. استقبال از نمایش در نوبت اول بسیار خوب بود و برخی از مخاطبان روی زمین نشسته بودند.

قادر آشنا، داوود فتحعلی‌بیگی، محمدحسین ناصربخت و ... از جمله هنرمندانی بودند که اجرای نخست این نمایش را دیدند. اجرای دوم نمایش "کوچک‌ترین نمایش از انتهای دنیا" به کارگردانی ازکیل گارسیا رومئو که از کشور فرانسه در این دوره از جشنواره حضور دارد، با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد. در این اجرا هنرمندان گروه تایوان، بوریس چکناواریان، یارتا یاران، شیوا مسعودی، روزبه حسینی، مرضیه برومند، مریم سعادت، آزاده پورمختار، هرمز هدایت و ... حضور داشتند. دکور این نمایش سازه‌ای عظیم بود که در مرکز تالار حافظ برپا شده بود و تعدادی نیمکت دور آن قرار داشت و با دیواری از سایر قسمت‌های سالن جدا شده بود. تعدادی از مخاطبان روی این نیمکت‌ها نشسته بودند و باقی ایستاده نمایش را دیدند. مزیت ایستاده دیدن نمایش در این بود که مخاطبان می‌توانستند دور سازه بچرخند و از تمام زوایا نمایش و عروسک‌های جذابش را ببینند.

تعاملی که بازیگر و بازی‌دهنده عروسک گروه فرانسه در لحظاتی از اثر با مخاطبان برقرار کرد، مورد توجه حاضران در سالن قرار گرفت این تعامل تا جایی بود که یکی از تماشاگران با دعوت بازی‌دهنده عروسک به درون سازه نمایش قدم گذاشت و با عروسک وارد کنش و واکنش شد. در چهارمین شب شهریورماه نخستین اجرای اپرای عروسکی "خیام" اثر بهروز غریب‌پور در قالب جشنواره تئاتر عروسکی برگزار شد. این اجرا که در تالار فردوسی روی صحنه رفت، هم با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه بود.