نمایش «ادیپوس» به نویسندگی سوفکل و کارگردانی محمد عالی‌پور از 20 بهمن ماه در سالن‌ اصلی تالار محراب روی صحنه می‌رود.

پایگاه خبری تئاتر: نمایش‌نامه «ادیپوس» از جمله آثاری است که در سال‌های متمادی توسط هنرمندان بسیاری اجرا شده است، در خلاصه این نمایش آمده است اروپا دختر آگنور را می‌دزدد... آگنور به فرزندانش فرمان می‌دهد دختر را برگردانند، کادموس پسر کوچک آگنور پس از جستجو‌های بسیار به معبد ایزدان دلفی می‌رود و می‌فهمد خواهرش را نمی‌تواند بیابد.  آپولون دستور می‌دهد که کادموس شهری بسازد و کادموس شهر تبس را پایه‌گذاری می‌کند. کادموس به مردان سرزمینش می‌گوید به چشمه آرس بروند و آب بیاورند تا آتنا را نیایش کنند، اما مردان نمی‌آیند. او خودش به چشمه می‌رود و متوجه می‌شود که فرزند آرس (ابوالهل) همه را کشته است، کادموس هم او (ابوالهل) را می‌کشد و به این ترتیب موجب خشم ایزدان می‌شود و برای جبران اشتباه ناخواسته خود، هشت سال برای کفاره آن گناه خدمت خدایان دلفی را بسر می‌گیرد تا اینکه بخشیده می‌شود. اما سرنوشت او و خاندانش مورد خشم ایزدان است، چراکه تمام نژاد او باید کفاره مرگبار ایزدان را بدهند.

عالی‌پور در این نمایش از حرکات نمایشی و پانتومیم هم استفاده کرده است. مهرداد آبجار و سروش کریمی‌نژاد، طراحان حرکت و بنیامین پیروانی، پانتومیم این نمایش را اجرا می‌کنند.

در کنار خسرو بامداد، هنرمند پیشکسوت تئاتر و سینمای کشور، محمد عالی‌پور، ملک‌محمد عالی‌پور، جمال فؤادیان، مریم اکبری، فیروز حیدرزاده، سمیرا خلیلی، مهتاب حسنی و سروناز آرمان‌فر در نمایش «ادیپوس» بازی می‌کنند.

نمایش «ادیپوس» از 20 بهمن تا 20 اسفند، هر روز ساعت 19 در سالن اصلی تالار محراب به نشانی تقاطع خیابان ولیعصر(عج) و خیابان امام خمینی(ره) روی صحنه می‌رود.