مدیر کل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اعلام کرد که این اداره کل از حضور و اجرای گروه‌های تئاتری کشوری در اصفهان استقبال و حمایت می‌کند.

 پایگاه خبری تئاتر:  حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قطبی، در گفتگو با «سایت خبری تئاتر» در پاسخ به این که چرا طی این سال‌ها اجراهایی از گروه‌های تئاتری کشوری در اصفهان نداشته‌ایم در حالی که مثلاً مشهد و شیراز میزبان نمایش‌هایی از پایتخت بوده‌اند، به روند اخذ مجوز توسط گروه‌های تئاتری، اشاره کرد و گفت: «هر گروه تئاتری در هر جای کشور که به اداره کل ارشاد استان خود یا وزارت مراجعه کند و مجوز برای نمایشنامه‌اش بگیرد، بعد از این که تمرین‌ها را انجام داد و مجوز اجرای صحنه‌ای گرفت، مجاز است در هر جای کشور که مایل است، اجرا کند».

او ادامه داد: «این خود گروه‌ها هستند که می‌توانند متقاضی اجرا در شهرها و استان‌های دیگر بشوند. وقتی گروهی از شهری دیگر از ما تقاضای مکان اجرا می‌کند، ما مکان‌های اجرا و میزان حمایتی را که می‌توانیم از او داشته باشیم، اعلام می‌کنیم و بقیه را خودشان باید تقبل کنند. ما اتفاقاً از حضور گروه‌های کشوری، مخصوصاً گروه‌های رده بالایی که تئاترهای فاخر دارند، استقبال می‌کنیم ولی طبیعتاً این تقاضا باید از سمت خود گروه‌ها مطرح شود».

مدیر کل ارشاد اصفهان در پاسخ به وجود تقاضا از طرف گروه‌های تئاتری تهران برای اجرا در اصفهان، گفت: «من یادم نمی‌آید که در این دوره، تقاضایی بوده باشد و ما پاسخ مثبت نداده باشیم. هر گروهی که تقاضا بدهد، ما در حد توانمان حمایت می‌کنیم. حالا ممکن است بعد که ما توانمان را اعلام کردیم، آن گروه‌ها نتوانند بقیه شرایط را فراهم کنند و به این خاطر نیایند».

حجت الاسلام قطبی تاکید کرد: «ما آماده‌ایم، استقبال می‌کنیم و علاقه هم داریم. هر کاری بتوانیم برای گروه‌های کشوری متقاضی اجرا در اصفهان انجام می‌دهیم ولی این تقاضا باید از طرف گروه‌ها مطرح شود. حتی من به گروه‌های نمایشی که در شهرستان اجرا داشته‌اند، گفته‌ام بیایند یک دوره هم در اصفهان اجرا داشته باشند. از ما زمان بخواهند تا ما مکان اجرا را هم در اختیارشان بگذاریم».