پخش فیلم‌هایی که با موسیقی ناصر چشم آذر جاودانه شدند در مراسم بزرگداشت زخمه بر پرده احساس مخاطبان نواخت و چشم دوست‌داران وی بارانی شد.
پایگاه خبری تئاتر: در روزهای به یادماندنی سی و یکمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان هنرمندان و مردم گردهم آمدند تا یاد ناصر چشم آذر خالق موسیقی‌های ماندگار فیلم‌های خواهران غریب و باران را شمع محفل شب‌نشینی صمیمانه خود کنند.

شاهد احمدلو کارگردان سینما یکی از افرادی بود که به بیان خاطرات خود درباره زنده‌یاد ناصر چشم آذر پرداخت و زمانی که در پشت تریبون قرار گرفت با حس و حالی دگرگون و منقلب تاثیر این آهنگساز برجسته کشور بر دوران زندگی خود را در قالب دکلمه‌ای تاثیرگذار سخن گفت و حال و هوای جمعیت را اشکبار ساخت.

شیرین احمدلو همسر ناصر چشم آذر نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان مردم اصفهان که با مهربانی و قدرشناسی نام این آهنگساز برجسته کشور را در جشنواره کودک و نوجوان زنده نگه داشتند، اظهار داشت: ناصر نماد مهربانی، مهرورزی و انسانیت بود و با زبان شیرین موسیقی با مردم ارتباط صمیمانه‌ای برقرار ساخته بود.

وی افزود: موسیقی ناصر به زبان و بازی بازیگران بسیاری از فیلم‌ها از جمله قصه‌های مجید طراوت بخشید، فیلم‌هایی که داستان و موسیقی آنها در ذهن ملت ایران زنده است.

چاپ آثار شاخص ناصر چشم آذر به شکل کتاب نت

همسر ناصر چشم آذر با اعلام این خبر که آثار این هنرمند به شکل کتاب نت چاپ می‌شود شادی و شوق را به جمع حاضران در این مراسم هدیه کرد.

دختر ناصر چشم آذر در ادامه مسیر گام بر روی سن مراسمی گذاشت که حالا دیگر از خاطرات و عطر یاد ناصر چشم آذر لبریز بود، رعنا چشم آذر پس از خوانش شعری در وصف پدر رو به جمعیت  ابراز داشت: پدر من در زمان زندگی خود چنین جمعیتی را به چشم ندیده بود و خوشحالم که در میان دوست‌داران وی این لحظات را سپری می‌کنم.

وی اضافه کرد: پدرم با زبان موسیقی حرف‌های خود را به مردم می‌رساند و به یقین اگر اکنون نیز در میان این جمعیت حضور داشت با همین زبان به مهربانی این مردم جواب می‌داد.

رعنا چشم آذر: آثار پدرم از دل طبیعت الهام گرفته شده است

دختر ناصر چشم آذر با بیان اینکه پدر من ارتباط خوبی با کودکان داشت و برای فیلم‌های آنها با عشق آهنگ ساخته است، ابراز داشت: آثار پدر من از دل طبیعت برآمده است و از زندگی و طبیعت الهام گرفته است، پدر من همیشه بخشی از موسیقی ایران زمین و جهان خواهد بود.

در ادامه این مراسم که برخی از هنرمندان مانند فرزاد اژدری کارگردان، ناصر صفائیان مستندساز و جمعی دیگر از هنرمندان از خاطرات خود از ناصر چشم آذر گفتند و بخش‌هایی از فیلم‌هایی که وی برای آنها ساز خود را کودک کرده بود نمایش داده شد و موسیقی آنها زخمه بر روی پرده احساس مخاطبان نواخت.

آثار ناصر چشم آذر به یک دوره محدود نبوده و نخواهد بود

صفائیان با ابراز تاسف از اینکه قدر ناصر چشم آذر را دیر دانستیم، گفت: ناصر چشم آذر استعدادی در عرصه موسیقی با تسلط بر جوانب و حوزه های مختلف بود و هرگز محدود به یک دوره خاص نبوده و نخواهد بود.

وی افزود: وی در هر دوران موسیقی‌هایی آفرید که همگی شاهکار هستند و به نوعی تنظیم شده‌اند در گذر زمان جاودان باقی می‌مانند.

میکس از جمله فیلم‌هایی است که این هنرمند کشورمان در آن به بازی پرداخته است و نمایش بخش‌هایی از آن چشم حاضران در سالن را از اشک یاد ناصر چشم آذر لبریز کرد.

نقش دلتنگی بر تابلوی تصویر ناصر چشم آذر

در پایان مراسم هنرمندان  و خانواده بر تابلوی تصویر ناصر چشم آذر دل‌تنگی‌های خود را نقش کردند و پرده اکران فیلم بزرگداشت ناصر چشم آذر در فضایی سرشار از عطر یاد این آهنگساز برجسته کشورمان بسته شد.

زنده یاد ناصر چشم آذر خالق موسیقی آثار شاخصی همچون، باران عشق، موسیقی فیلم های خواهران غریب و هامون، شکوفه های ایران، شب های تهران، طلوع عشق است.