مدیر مجموعه تئاتر شهر با اظهار تأسف از برپا شدن یک سازه جدید در حیاط این مجموعه گفت: جای برپا کردن این سازه اصلا مناسب نیست و نمی‌دانم چرا دوستان چنین اقدامی انجام داده‌اند.

پایگاه خبری تئاتر: اتابک نادری گفت: این سازه از روز گذشته بنا شد و از همان اولین لحظه اعتراض خود را با شهرداری منطقه مطرح کردم و به آن‌ها توضیح دادم این فضا حریم تئاتر شهر و متعلق به این مجموعه است، اما نمی‌دانم چرا اجازه دادند چنین سازه عظیمی جلوی تئاتر شهر برپا شود.

او ادامه داد: گویا قرار است بخش فرهنگی سپاه نمایشگاهی را از امروز - 19 بهمن‌ماه - به مدت 10 روز در این محوطه برپا کند.

وی اضافه کرد: با برپا شدن این سازه نه تنها نمای تئاتر شهر تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد، که رفت‌وآمد به این مجموعه هم مشکل می‌شود.

نادری خاطرنشان کرد: به عنوان یک شهروند این پرسش را دارم وقتی این همه گالری و مکان فرهنگی ساخته شده، چرا باید چنین نمایشگاه‌هایی در حریم مجموعه تئاتر شهر برپا شود؟

مدیر مجموعه تئاتر شهر با تأکید بر ضرورت حفظ شأن این مجموعه یادآور شد: این فضا متعلق به تئاتر شهر است و اگر قرار است فعالیتی در آن صورت بگیرد باید متناسب با تعریف تئاتر و مرتبط با این هنر باشد. دوستان می‌توانستند این سازه را به جای رستورانی که در پارک دانشجو جمع شده، علم کنند اما اطلاع دقیقی ندارم که چرا این سازه بزرگ را اینجا و به این شکل برپا کرده‌اند و فقط می‌توانم اظهار تأسف کنم.

اتابک نادری گفت: امیدوارم این نمایشگاه اولین و آخرین نمایشگاه‌هایی از این دست باشد و از فردا دیگر مکان‌ها هم فکر نکنند می‌توانند برنامه‌های مشابهی در تئاتر شهر داشته باشند.

او با اشاره به حریم مجموعه تئاتر شهر تصریح کرد: با توجه به سبقه مکانی تئاتر شهر مشخص است که قسمت شمالی پارک دانشجو متعلق به این مجموعه است. همچنان که پیش از این حریم مشخصی داشته است، اما با برداشته شدن آن حریم عده‌ای تصور کردند این فضا متعلق به پارک دانشجو و فضای سبز است در حالی که چنین نیست.

نادری تأکید کرد: همچنان لازم است حریم مجموعه تئاتر شهر مشخص و رعایت شود.

او در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است با پیگیری مسئولان وزارت ارشاد، این سازه جمع شود؟ به ایسنا گفت: به هر حال شهرداری مجوز این نمایشگاه را صادر کرده و جمع شدن آن بستگی به برگزارکننده و مجوزدهنده دارد، اما همچنان تأکید می‌کنم که امیدوارم دیگر شاهد برگزاری چنین برنامه‌هایی در حریم تئاتر شهر نباشیم.

 روز گذشته (18 بهمن‌ماه) یک سازه فلزی در ضلع شمالی مجموعه تئاتر شهر برپا شد که قرار است در این سازه نمایشگاهی توسط بخش فرهنگی سپاه برگزار شود. این سازه نمای مجموعه تئاتر شهر را تحت‌الشعاع قرار داده و در حریم این مجموعه برپا شده است، در حالی که مضمون آن ارتباطی به تئاتر و فعالیت‌های تئاتر شهر ندارد.