نمایش تک‌نفره «فریدون» کار محمدمهدی رضایی که روایتگر ذهنیات شخصیت فریدون در نمایشنامه‌ی «شب بیست‌ویکم» محمود استادمحمد است، این روزها در تماشاخانه‌ی «سه نقطه» به صحنه رفته است.

پایگاه خبری تئاتر: رضایی گفت: گروه ما در سال 89 نمایشنامه «شب بیست‌ویکم» را در فرهنگسرای نیاوران و سالن «محراب» اجرا کرد و در آن زمان خود آقای محمود استادمحمد هم از کارمان دیدن کردند و از آن رضایت داشتند.

وی ادامه داد: بعد از آن کار و به پاس «شب بیست‌ویکم» تصمیم گرفتیم نمایش دیگری به نام «فریدون» را که در واقع از شخصیت‌های نمایشنامه «شب بیست‌ویکم» است را اجرا کنیم.

این کارگردان درباره فضا و قصه نمایش «فریدون» توضیح داد: در واقع متن این نمایش بار دیگر از ابتدا نوشته شده است و سعی کردیم در فضا و با نگاهی فراواقعی و فرامتنی به ذهنیات شخصیت فریدون بپردازیم. ما در این کار فکر کردیم که بعد از پایان هولناک در قصه «شب بیست‌ویکم» فریدون شخصیتی است که می‌تواند این قصه را ادامه دهد.

رضایی درباره اینکه چرا نمایش «فریدون» تنها در پنج شب به صحنه می‌رود؟ گفت: به ما گفته شد که نمایش شما به نحوی یک اثر تجربی و آوانگارد است و ممکن است تماشاگر عام نداشته باشد. اما من فکر می‌کنم مخاطبان می‌توانند به خوبی با این کار ارتباط برقرار کنند و از آن استقبال خواهند کرد، برای همین پیش‌بینی می‌کنم به احتمال زیاد اجرایمان تمدید شود.

به گفته کارگردان نمایش «فریدون» تماشای، این نمایش برای افراد زیر 16 سال ممنوع اعلام شده است.

 نمایش «فریدون» از 20 بهمن اجرای خود را ساعت 20 در سالن استاد شکیبایی تماشاخانه سه نقطه آغاز کرده است و در صورت عدم تمدید به مدت پنج شب به اجرایش ادامه خواهد داد.

عوامل نمایش «فریدون» به این شرح است: محمدمهدی رضایی و آتنا تندرو (نویسنده)، مصطفی سیاوش (دستیار کارگردان)، آتنا تندرو (بازیگر)، کیاوش شکوهی (مدیر تولید)، هادی جلدی (طراح پوستر و بروشور)، محمد آزادی (طراح نور)، نسیم گلستانی و محمد آزادی (عکاس).

تماشاخانه «سه نقطه» در بلوار کشاورز، بعد از خیابان فلسطین، خیابان کبکانیان، نبش کوچه مرتضی‌زاده، پلاک 12 واقع است.