محسن اردشیر کارگردان تئاتر از آماده‌سازی گروه خود برای اجرای نمایش جدید «خانه سیاه است» از 23 مهر ماه خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: محسن اردشیر کارگردان و طراح نمایش جدید «خانه سیاه است» که به زودی قرار است اجرایش را در تئاتر شهر آمل آغاز کند، گفت: موضوع این نمایش که درباره زندگی و اشعار فروغ فرخزاد است از دغدغه‌های خودم بوده و همیشه دوست داشتم روی صحنه بیاورم منتها نمی‌دانستم چطور وسیله نوشتن یک نمایشنامه را با دیالوگ یا فرم فراهم کنم، یعنی به نوعی کار فیزیکال انجام دهم و با زبانی دیگر درباره این شاعر صحبت کنم.

به گفته وی، فروغ در دوره زندگی‌اش با هجمه‌های زیادی روبه‌رو شد و جزء آدم‌هایی بود که کمتر از ماسک استفاده می‌کرد و در روابط اجتماعی‌اش نیز همینطور بود.

وی با بیان اینکه کار فیزیکال است و در بخشی از دکلمه‌های شاعر استفاده شده، گفت: آغاز زندگی فروغ با پرویز شاپور و در ادامه مسیر او تا مرگ به علاوه اشعاری که برگرفته از دفاتر« ایمان بیاوریم به آغاز فصلی سرد» و «تولدی دیگر» نیز کار شده است.

اردشیر عنوان کرد: این کار دارای 34 بازیگر است که بیشتر فرم هستند مطمئنا کار ما قدری تماشاچی مخالف و موافق خواهد داشت اما کار بازبینی شده و نه تنها تأیید شده است بلکه بازبین‌ها بازخوردهای خوبی هم به ما داده‌اند. بازیگر نقش فروغ را نیز نینا صدیقی ایفا می‌کند.

وی در پایان گفت: در تمرینات علاوه بر اینکه خود را برای اجرا در تئاتر شهر آمل آماده می‌کنیم امیدواریم کار به فجر هم برسد و بتوانیم آن را در جشنواره نیز ارائه کنیم.