بیش از 9 هزار جلد از کتاب‌های مجموعه‌ی «نمایشنامه‌های آسان» فقط در مدت سه هفته در بازار نشر به فروش رفته در صورتی که هنوز مراسم رونمایی این مجموعه کتاب برگزار نشده است!

پایگاه خبری تئاتر: حسن دولت‌آبادی، مدیر دفتر تئاتر کودک و نوجوان مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، گفت: بیش از 9 هزار جلد از کتاب‌های مجموعه‌ی «نمایشنامه‌های آسان» فقط در مدت سه هفته در بازار نشر به فروش رفته در صورتی که هنوز مراسم رونمایی این کتاب برگزار نشده است!

 
وی ادامه داد: قرار است مراسم رونمایی این مجموعه، صبح روز 28 بهمن‌ماه با حضور مسوولین و هنرمندان طی مراسمی در تماشاخانه‌‌ی مهر حوزه هنری برگزار شود و به گفته‌ی دوستان آشنا به بازار نشر در انتشارات سوره‌ی مهر، معمولا فروش کتاب‌ها بعد از برگزاری رو‌نمایی از کتاب و معرفی آن در رسانه‌ها شروع می‌شود اما از آنجایی که نظیر این مجموعه در بازار کتاب ما موجود نیست و با توجه به ظرفیت بازار نمایش‌نامه‌های کودک و نوجوان، «نمایشنامه‌های آسان» با استقبال ویژه‌ای مواجه شده است. ضمن اینکه معتقدم اگر این کتاب دوماه زودتر چاپ می‌شد، با توجه به نیاز مدارس، حتما فروش آن بیشتر از میزان اکنون بود.
 
این مدرس تئاتر یاد‌آور شد: «نمایشنامه‌های آسان» مجموعه‌ای از سی جلد نمایش‌نامه برای مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه است که حاصل یازده سال قلم زدن من است. پنج جلد از سی عنوان «نمایشنامه‌های آسان» برای دوران ابتدایی، پانزده جلد برای دوران راهنمایی و ده جلد هم برای دوران دبیرستان تالیف شده است.
 
دولت ‌آبادی همچنین به فعالیت‌های دفتر تئاتر کودک و نوجوان مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری اشاره کرد و اظهار داشت: این روزها دو نمایش با عناوین "قصه عروسک‌ها" کار خیر‌اله تقیانی‌پور و "خیالباف" به کارگردانی نرگس اصغری در نوبت‌ صبح مخصوص مدارس در تماشاخانه‌های حوزه هنری میزبان دانش‌آموزان هستند. به شکر خدا نمایش‌های کودک و نوجوان حوزه هنری با استقبال چشمگیری مواجه هستند. از سوی دیگر هنرمندان زیادی نیز متقاضی تولید ‌آثارشان در حوزه هنری هستند که با توجه به ظرفیت حوزه هنری امکان اجرایی شدن همه‌ی آن‌ها نیست اما با این‌حال همواره از طرح‌های خوب استقبال می‌کنیم و آنها را در برنامه‌های تولیدی خود قرار می‌دهیم.
 
وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به آغاز برگزاری کلاس‌های آموزشی برگزیدگان مسابقه‌ی نمایش‌نامه‌نویسی "استعدادهای تازه" اشاره کرد و افزود: بین اساتید و هنرجویان برگزیده ارتباط‌های لازم ایجاد شده است. این کلاس‌ها به صورت کلاسیک و در کلاس‌های گروهی برگزار نمی‌شود بلکه ارتباط بین استاد هنرجو به صورت خصوصی خواهد بود و استاد با توجه به نیاز هنرجو برنامه‌های آموزشی را چیدمان می‌کند. از سوی دیگر چون بسیاری از برگزیدگان ما از استان‌های دیگر هستند، از این رو اساتید با استفاده از تلفن و ایمیل و دیگر راه‌های ارتباطی مجازی،‌ هنرجویان خود را هدایت خواهند کرد. ضمن اینکه از سوی دفتر تئاتر کودک، کتاب‌های آموزشی‌ای تهیه شده که برای همه‌ی شرکت کنندگان مسابقه‌ی نمایش‌نامه‌نویسی "استعدادهای تازه" ارسال می‌شود.
 
دولت‌آبادی در پایان گفت: طرح و برنامه‌ی برگزاری دور دوم مسابقه‌ی نمایش‌نامه‌نویسی "استعدادهای تازه" تدوین شده و به همراه طرح برگزاری جشنواره‌ی سراسری تئاتر کودک و نوجوان "سوره‌ی ماه" برای دکتر امینی؛ رییس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری؛ ارسال شده است. امیدوارم با توجه به موفقیت‌های دفتر تئاتر کودک، مسئولان رده بالا نیز با این طرح‌ها موافقت کنند.
 
گفتنی است مسابقه‌ی نمایش‌نامه‌نویسی کودک و نوجوان "استعدادهای تازه" ویژه‌ی نویسندگانی که نمایش‌نامه‌ی چاپ شده‌ای ندارند برگزار می‌شود.