با برگزاری جشنواره‌ی تئاتر فجر، حالا تئاتری‌ها با پرسش‌های زیادی روبرو هستند، پرسش‌هایی که اتفاقا به جشنواره خیلی مربوط نیست بلکه بیشتر به کلیت تئاتر ربط دارد.

پایگاه خبری تئاتر: : روزهای بعد از جشنواره تئاتر فجر معمولا روزهای آرامی است اما امسال خانواده تئاتر در آرامش بعد از جشنواره، به پرسش‌های زیادی می‌اندیشند.

درست در آستانه برگزاری جشنواره سی‌ودوم تئاتر فجر بود که مدیر کل هنرهای نمایشی حکم رسمی گرفت اما از آنجا که این انتصاب با تغییر دبیر جشنواره تئاتر فجر و آغاز به کار این جشنواره، همزمان شد، بیشتر توجه‌ها معطوف جشنواره شد اما حالا که جشنواره تمام شده تئاتری‌ها مشتاق شنیدن برنامه‌های مدیر جدید مرکز هنرهای نمایشی هستند.

معمولا در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر فجر، این پرسش مطرح می‌شود که دبیر بعدی کیست؟! اما امسال، این پرسش ساده‌ترین پرسش تئاتری‌هاست چرا که آن‌ها پرسش‌های بسیار اساسی‌تری دارند: پرسش‌هایی درباره رئیس شورای نظارت و ارزشیابی، چگونگی ممیزی‌ها در دوره جدید، وضعیت قراردادهای جدید و سرنوشت قرارداد تیپ، ادامه بازسازی تئاترشهر، وضعیت مبهم اداره برنامه‌های تئاتر، تفاهم‌نامه جدید با تالار مولوی، وضعیت بودجه تئاتر و بسیاری پرسش‌های دیگر، بنابراین طبیعی است آن‌ها بیش از هر چیز منتظرند تا مدیر جدید تئاتر از برنامه‌های جدیدش بگوید.

حسین طاهری که به تازگی مدیریت اداره کل هنرهای نمایشی را بر عهده گرفته، این روزها بیش از هر موضوع دیگری، ذهن تئاتری‌ها را درگیر کرده است. همه منتظر هستند ببینند مدیری که از تلویزیون به تئاتر آمده با چه نگاه و برنامه‌ای، می‌خواهد وضعیت این هنر را بسامان کند.

با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، تئاتری‌ها هم مانند دیگر اقشار جامعه دلگرم شدند که پس از این، روزگار بهتری در انتظار هنرهای نمایشی باشد اما از آنجا که در این چند ماه مدیران هنری کمترین اظهار نظر را درباره «تئاتر» داشته‌اند، انتظار هنرمندان تئاتر پاسخی در خورنیافته است.

غیبت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمان برگزاری جشنواره تئاتر فجر، نیز به این دلسردی دامن زد، هر چند وزیر ارشاد در مراسم اختتامیه جشنواره اعلام کرد که به رنج هنرمندان تئاتر آشناست اما در این چند ماه کمتر اقدامی عملی داشته است و حالا باید دید مدیر جدید دولت تدبیر و امید برای تئاتری چه برنامه‌هایی دارد.