روال این بوده که در اختتامیه‌های جشنواره‌های تئاتر فجر یا نهایتاً چند روز پس از آن دبیر دوره بعدی معرفی می‌شد. اما بعد از ۱۴ روز ۳۳‌اُمین دوره این جشنواره همچنان دبیر ندارد. یکی از مهم‌ترین گزینه‌های آن قادر آشنا است.

پایگاه خبری تئاتر:  دبیر سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در نشست رسانه‌ای این جشنواره اعلام کرد هم چون سال گذشته پس از برگزاری جشنواره، نشست نقد و بررسی با حضور منتقدان و خبرنگاران برگزار می‌شود.

سال گذشته، سه روز پس از برگزاری جشنواره اسماعیل عالی‌زاد به عنوان دبیر سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر منصوب شد،‌ هرچند که عالی‌زاد در فاصله هفت روز مانده به آغاز جشنواره برکنار شد. اکنون 14 روز از اختتامیه جشنواره سی‌ودوم گذشته است و نه تنها نشست نقد و بررسی برگزار نشده، بلکه هنوز دبیر دوره بعدی جشنواره نیز انتخاب نشده است. شاید هر چه در جشنواره فیلم فجر اتفاقات منظم و سریع رخ می‌دهد، در تئاتر فجر همه چیز به آینده موکول می‌شود.

پیمان شریعتی، مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی درباره برگزاری نشست نقد و بررسی جشنواره و انتخاب دبیر جشنواره سی‌وسوم گفت: هنوز برنامه‌ریزی خاصی در این زمینه انجام نشده است. انتخاب دبیر نیز به حسین طاهری، مدیر کل هنرهای نمایشی باز می‌گردد که هنوز مطلبی یا فرد خاصی را جهت اطلاع رسانی به رسانه‌ها به روابط عمومی اعلام نکرده است.

قادر آشنا، دبیر سی‌ودومین جشنواره تئاتر فجر نیز در رابطه با نشست نقد و بررسی گفت: سال گذشته این نشست در اوایل اسفند ماه برگزار شد، البته در حال جمع‌بندی هستیم تا در حضور منتقدان و خبرنگاران این نشست برگزار شود.

وی درباره اینکه آیا دبیر سی‌وسوم جشنواره تئاتر فجر نیز خواهد بود، اظهار داشت: من حرفی در این رابطه نشینده‌ام و به من گفته نشده، اما اگر پیشنهاد دبیر به بنده داده شود، بدون شک قابل بررسی است.

 سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر دهه اول بهمن ماه سال 93 برگزار می‌شود و باید دید علی مرادخانی، معاون هنری وزیر ارشاد دبیر جشنواره سی‌وسوم را انتخاب می‌کند و یا حسین طاهری، مدیر مرکز هنرهای نمایشی.

به نظر می‌رسد با توجه به اینکه بنا بر این بوده که بخشی از جشنواره سال آینده برآیند آثار اجرا شده در سال گذشته باشد، با توجه به اجرا رفتن نمایش‌های جدید در سالن‌های نمایشی در ماه‌های پایانی سال 92 این روند با اختلال مواجه شود. البته تأخیر در انتخاب دبیر موجب شده که فراخوان برای پذیرش آثار عموم هنرمندان کشور نیز به تعلیق بیافتد. به هر شکل انتخاب هرچه سریع‌تر دبیر جشنواره به سود برگزاری باشکوه تئاتر فجر است. نام‌های متفاوتی برای دبیری جشنواره در میان هنرمندان شنیده می‌شود، اما یکی از مهم‌ترین آن‌ها که مشاور علی مرادخانی نیز هست، قادر آشنا، مدیر اسبق مرکز هنرهای نمایشی و دبیر جشنواره ‌سی‌ودوم است.