سیما تیرانداز با اشاره به کارگردانی نمایش «سه روایت از زندگی» نوشته یاسمینا رضا که قرار است فروردین ماه در تماشاخانه استاد سمندریان روی صحنه برود عنوان کرد که در حال تمرین با بازیگران کار هستند.

پایگاه خبری تئاتر: سیما تیرانداز درباره اجرای نمایش «سه روایت از زندگی» گفت: قرار است فروردین 93 نمایش «سه روایت از زندگی» نوشته یاسمینا رضا را در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه ببرم. این نمایشنامه یکی از متون شناخته شده یاسمینا رضا است که سه روایت از زندگی دو زوج را در موقعیتی یکسان به تصویر می کشد.

وی افزود: از اوايل بهمن ماه تمرین های کار را آغاز کرده ایم و در حال حاضر با بازیگران در منزل تمرین می کنیم. بازیگران این اثر نمایشی به ترتیب حروف الفبا عبارتند از امیرکاوه‌ آهنین جان‌، خودم، لیلی رشیدی‌ و رضا مولایی.

تیرانداز درباره تغییراتی که در متن نمایشنامه داده است، توضیح داد: نمایشنامه را برای اجرای عمومی کمی کوتاهتر کرده ام چون معتقدم حرف اصلی یاسمینا رضا و معرفی شخصیت‌ها در بخش اول نمایشنامه زده می شود و بخش‌های دوم و سوم در واقع مکمل بخش نخست هستند.

این بازیگر و کارگردان تئاتر درباره ایرانیزه کردن شخصیت‌ها و موقعیت‌های داستان متذکر شد: نمایشنامه‌های یاسمینا رضا آنقدر جهان‌شمول و قابل تعمیم هستند که احتیاجی نیست بخواهیم آنها را به فرهنگ خودمان نزدیک کرده و متون وی را ایرانیزه کنیم. من هم در اجرای این نمایش لزومی به ایرانیزه کردن کار ندیدم چون این نمایشنامه نیز مانند نمایشنامه «خدای کشتار» به مسئله ارتباط و نوع برخورد آدمها با یکدیگر در موقعیتهای مختلف می پردازد.

بازیگر سریال «دودکش» درباره دیگر فعالیتهایش گفت: فعلا ترجیح می دهم فعالیتم را در تئاتر متمرکز کنم. حدود یکماه قبل بازی در فیلم سینمایی «حضور» به کارگردانی قاسم جعفری را که ملودرامی عاشقانه است به پایان رساندم و بعد از آن نیز درگیر کار تئاتر شدم.

تیرانداز در پایان صحبت‌هایش یادآور شد: مدتی است کاری که فکرم را درگیر کند و از لحاظ مضمونی و موقعیتی مرا به خودش جذب کند برایم پیش نیامده در عین اینکه فعلا شرایط مطلوبی برای بازی در تلویزیون وجود ندارد چون متاسفانه هنوز قسمتی از دستمزدم را از سریالهایی که در آنها حضور داشتم دریافت نکرده ام بنابراین ترجیح می دهم حضور در هر پروژه ای را نپذیرم.

«سه روایت از زندگی» ماجرای شب نشینی ساده دو زوج را روایت می کند که در هر سه قسمت این نمایشنامه یک اتفاق تکرار می شود. در این اثر زوجی به خانه زوج دیگر می رود و در هر بخش با وجود اینکه موقعیت، شخصیت ها و حتی اتفاق ها یکسان هستند رفتار و خلق و خوی این دو زوج تغییر می کند.

این نمایشنامه همچون دیگر آثار یاسمینا رضا نمایشنامه نویس شناخته شده فرانسوی به روابط خانوادگی می پردازد. در این اثر نیز در خلال روابط رئیس و مرئوسی سه روایت از دیدگاه‌های مختلف به نمایش در می‌آید‌.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از طراح صحنه‌ و لباس‌: ناصح کامکاری‌، مدیر تولید: فاطمه بلوری، عکاس و طراح صحنه و بروشور: احسان نقابت.

این نمایش از 18 فروردین 93 در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌برد.