مژگان خالقی در سال های اخیر تمرکزش بیشتر در حوزه کارگردانی است و تدوین فیلم بلند مستندش هم به پایان رسیده و سه ماه قبل هم نمایش «تو مشغول مردنت بودی» را با موفقیت در تئاتر شهر به صحنه برد و سال قبل هم در نمایش بوف کور ایفای نقش کرد.

پایگاه خبری تئاتر: مژگان خالقی در کارنامه کاریش سابقه همکاری با بزرگانی نظیر ابراهیم حاتمی کیا، محمد یعقوبی و هادی مرزبان را دارد. وی عضو انجمن بازیگران و کارگردان های خانه تئاتر ایران است. چکامه رستاخیز،کاپوچیونو وقتی کابوس تمام می­شود٬ پلکان٬ ویتسک٬ پرسه های موازی٬ نوشتن در تاریکی٬ یک دقیقه سکوت٬ اسب های پشت پنجره٬ بچه کشی، ماه در مرداب٬ در جمعیت گم شد٬ حورا٬ جشن سالگرد٬ معلم مدرسه٬ سایه های یک زن٬ آندورا٬ گلدونه خانوم،کارگردانی نمایش واگوی ه­های گاه و بی­گاه مردی که به خاطر نمی­آورم،کارگردانی نمایش بازی استریند برگ،کارگردانی نمایشکلاغ(منتخب جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی)، نگارش و کارگردانی نمایش کهکشان راه شیری(برگزیده جشنواره خیابانی)٬ کارگردانی نمایش شب واقعه، بازیگردان  و بازی درفیلم سینمایی چ به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و بازی در سریال بیداری از جمله آثار مهم کارنامه کاریش محسوب می شوند. خالقی در طول دوران فعالیت حرفه ایش جوایزی زیادی به دست آورده است؛ دریافت جایزه­ دوم بازیگری زن از جشنواره بین ­المللی تئاتر دانشگاهی، دریافت جایزه دوم بازیگری زن از جشنواره استانی، دریافت جایزه­ بهترین بازیگر زن از جشنواره ی فیلم کوتاه، دریافت جایزه دوم بازیگری زن از جشنواره تئاتر تجربه و دریافت جایزه اول بازیگری زن در جشنواره دفاع مقدس  ازجمله جوایز مهمش محسوب می شوند. وی سابقه تدریس بازیگری در تالارهنر اصفهان از سال 1386 و آموزش در چندین ورک شاپ آموزشی را دارد. خالقی در گفت وگو با ایران تئاتر در باره کارهای جدید بازیگریش عنوان کرد: نمایش نامه ای با عنوان «سگها و استخوان های مادرم» را نوشته ام و  مشغول مذاکره با چند سالن برای اجرای نمایش هستم که بعداز قطعی شدن محل اجرا تمرینات نمایش آغاز خواهد شد.

وی در بار مضمون نمایشش گفت: موضوع نمایش در باره جنگ های قومی و نژادی بالکان در اوایل دهه نود میلادی است و محوریتش  معطوف است به مسائل زنان در جنگ ها و چالش و آسیب هایی که متحمل می شوند. در نوشتن این متن محمد چرمشیر به عنوان مشاور در کنارم بود.

خالقی در باره حضور در این نمایش به عنوان بازیگر تصریح کرد: ترجیح می دهم در کارهایی که کارگردانی می کنم بازی نکنم و تمام تمرکزم روی کارگردانی باشد.

این بازیگر در باره دلائل پرداختن به این موضوع عنوان کرد: همیشه جنگ و پرداختن به روابط انسانی موجود در آن جزو دغدغه های کاریم است. در جنگ ها هم معمولا زنان و کودکان قربانیان اصلی هستند. پرداختن به موضوع جنگ خودمان چالش هایی دارد که ترجیح دادم به سراغش نروم. در نتیجه رفتم به سراغ انتخاب فضایی انتزاعی تر و بابتش کلی تحقیق و پژوهش انجام دادم و محمد چرم شیر هم منابع خوب به من معرفی کرد و به آنها رجوعی داشتم. بنابراین نوشتن متن طبق مستندات انجام شد و آدم های نمایش مابه ازای واقعی دارند.

این کارگردان در باره بازتولید دوباره نمایش «تو مشغول مردنت بودی» افزود: در این مدت مدیریت دو تماشاخانه خصوصی به من برای اجرای مجدد پیشنهاد دادند که نپذیرفتم؛ زیرا معتقدم نمایش روی صحنه رفته و مخاطبش را داشته است و دیگر لزومی به اجرای مجدد نمایش  به این زودی ها نیست.