یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از پیگیری‌های این کمیسیون برای اکران فیلم سینمایی «آشغال‌های دوست‌داشتنی» خبر داد.

طیبه سیاوشی گفت: آقای محسن امیریوسفی کارگردان فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی» از ما کمک خواستند تا با مذاکره با وزیر فرهنگ و ارشاد و معاون سینمایی مسیر اکران این فیلم را هموار کنیم، چرا که به گفته ایشان این فیلم که در سال ۱۳۹۱ ساخته شده علی‌رغم داشتن پروانه ساخت و نمایش و اعمال برخی حذفیات هنوز اجازه اکران پیدا نکرده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در همین رابطه من و خانم ذوالقدر با وزیر فرهنگ و ارشاد صحبتی کردیم و ایشان فرمودند تلاش می‌کنند مسیر رفع توقیف این فیلم باز شود. همچنین جلسه‌ای با حضور امیریوسفی در کمیسیون فرهنگی داشتیم که مازنی و مطهری هم حضور داشتند کارگردان فیلم در این جلسه عنوان کرد که با وجود ممیزی‌های اعمال شده انتظار دارد فیلم از توقیف بیرون بیاید و اجازه اکران بگیرد.

سیاوشی اضافه کرد: من و آقایان مازنی و مطهری همچنین جلسه دیگری را با وزیر ارشاد داشتیم و از ایشان خواستیم کمک کنند این فیلم اکران شود که امیدواریم نهایتا در فصل پاییز شاهد اکران این فیلم سینمایی باشیم.

داستان «آشغالهای دوست داشتنی» در مورد خانواده‌ای است که یک شب فرصت دارند مشکل مادر خانواده را حل کنند. بازیگران به ترتیب ورود: شیرین یزدانبخش، حبیب رضایی، هدیه تهرانی، نگارجواهریان، اکبرعبدی، صابرابر ، شهاب حسینی. نویسنده، کارگردان و تهیه کننده: محسن امیریوسفی. مدیرفیلمبرداری: تورج اصلانی. تدوین: مصطفی خرقه پوش، طراحی چهره پردازی و مجری طرح: سعید ملکان، طراحی و ترکیب صدا: محمدرضا دلپاک، مسئول صحنه و لباس: فریبا رهبر، جلوه های ویژه کامپیوتری: پیام نبوتی، صدابردار: محمود سماک باشی، سرمایه گذاران: بنیاد سینمایی فارابی و محسن امیریوسفی. فیلم «آشغالهای دوست داشتنی» پنج سال است که از ساخت‌ آن می‌گذرد و هنوز رنگ پرده را ندیده است.