دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر درباره وضعیت اجرای عمومی آثار شرکت‌کرده در این دوره از جشنواره و وضعیت دبیرخانه و دبیر دوره بعدی این جشنواره توضیح داد.

پایگاه خبری تئاتر: قادر آشنا درباره وضعیت اجرای عمومی آثار شرکت‌کرده در جشنواره سی و دوم تئاتر فجر و آثار برگزیده این جشنواره گفت: قبل از شروع و در حین برگزاری جشنواره با آقای حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد درباره اجرای عمومی آثار صحبت کردم و روند سال گذشته و سال‌های قبل‌تر را که بخشی از آثار جشنواره اجرای عمومی داشته‌اند، تشریح کردم.

وی ادامه داد: در جشنواره تئاتر فجر گروه‌های حاضر بخصوص در به‌ویژه بخش چشم‌انداز، نسل نو و مناطق توقع این را دارند که بتوانند آثارشان را در قالب اجرای عمومی به صحنه ببرند. سال گذشته ما دو برابر سال 90 فرصت اجرای عمومی برای آثار در تهران را فراهم کردیم.

دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر یادآور شد: تا آنجایی که اطلاع دارم مدیرکل هنرهای نمایشی جلسه‌ای را با مدیران تالارها برای اجرای عمومی آثار جشنواره تئاتر فجر برگزار کرده است. ما هم نظر دبیرخانه جشنواره را جمع‌بندی می‌کنیم و آن را به اداره‌کل هنرهای نمایشی ارائه می‌دهیم.

آشنا درباره وضعیت سند چشم‌انداز جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تأکید کرد: 7 ماه پیش این سند آماده شده بود و آقای شاه‌آبادی معاون هنری وقت هم آن را امضا کرده بود. به لحاظ اخلاقی با تغییر دولت سند را در اختیار معاون هنری جدید قرار دادم تا تصمیم‌گیری لازم صورت گیرد.

مدیر کل سابق هنرهای نمایشی وزارت ارشاد درباره وضعیت دبیر جشنواره سی و سوم تئاتر فجر و احتمال حضور خود به عنوان دبیر جشنواره دوره بعد، گفت: من در این مورد حرفی برای گفتن ندارم. این وضعیت بستگی به شرایط دارد و بنده هم اگر ببینم که جایی می‌توانم خدمت‌ کنم دریغ نخواهم کرد. معاون هنری و مدیرکل هنرهای نمایشی در حال بررسی وضعیت دبیرخانه و دبیر جشنواره سی و سوم هستند و هر تصمیمی که بگیرند به صلاح تئاتر خواهد بود.