سرپرست گروه تئاتر دن‌کیشوت با بیان اینکه مدیرکل فرهنگی دانشگاه تهران وظیفه‌اش را در قبال تالار مولوی انجام نداده است، گفت: به نظرم چراغ تالار مولوی باید خاموش شود و هنرمندان با فداکاری در آن اجرا نبرند تا ضعف مدیران دانشگاه تهران به چشم بیاید.

پایگاه خبری تئاتر: تالار مولوی که تحت حمایت دانشگاه تهران است از اوایل سال 92 به بهانه تعمیرات تعطیل شد. در این مدت همواره شایعات و اخباری مبنی بر آغاز تعمیرات و بازگشایی تالار منتشر می‌شد اما هیچ گاه این اتفاق رخ نداد. شرایط تا جایی پیش رفت که گروه نمایش «خشت خام» تصمیم گرفت تا با امکاناتی همچون لامپ و مهتابی اجرا خود را به صحنه ببرد.‌ سرانجام مسائل و مشکلات روز به روز افزایش پیدا کرد تا اینکه سعید اسدی مدیر تالار مولوی از سمت خود استعفا داد و از تالار مولوی رفت و حال شرایط این مجموعه تئاتری بیش از هر زمان دیگری نامعلوم است. 

* معاونت فرهنگی دانشگاه تهران نمی‌تواند مولوی را به جهاد دانشگاهی پس دهد

 

اصغر دشتی سرپرست گروه تئاتر دن‌کیشوت در گفت‌و‌گو با فارس در خصوص وضعیت تالار مولوی اظهار داشت: معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران باید تکلیف خود را با تالار مولوی روشن کند، اگر که قدرت و لیاقت کنترل و هدایت یک سالن تئاتری را ندارد، این مجموعه را بار دیگر به زیرمجموعه‌ جهاد دانشگاهی برگردانند.

وی ادامه داد: ماجرا از آنجایی شروع شد که بین جهاد دانشگاهی و معاونت فرهنگی دانشگاه تهران اختلاف پیدا نشد و از آن روز به بعد تالار مولوی یک روز خوش ندیده است.

دشتی با بیان اینکه هنرمندان نباید چراغ تالار مولوی را روشن نگه دارند تا ضعف مدیرکل فرهنگی دانشگاه تهران و امثالش مشخص شود، گفت: روز گذشته آقای گل‌محمدی مدیرکل فرهنگی دانشگاه تهران طی گفت‌وگویی اعلام کرده بود که استعفای اسدی پذیرفته شده است در عین حال گفته بود که تالار مولوی فعال است و ادامه حیات می‌دهد و مشکلی نیست. به نظرم هنرمندان با تمام لطفی که دارند و سعی می‌کنند چراغ تالار مولوی را روشن نگه دارند، اتفاقاً باید چراغ مولوی خاموش نگه دارند تا خاموشی آن به چشم بیاید تا یک مسئول که وظیفه اولیه خود را انجام نداده است به خود اجازه ندهد که بگوید تالار مولوی فعال است.

کارگردان نمایش «تلضحاک» فداکاری هنرمندان برای تالار مولوی را در شرایط فعلی اشتباه خواند و بیان داشت: اگر هنرمندان این اقدامات را انجام ندهند این مسئول دروغ عجیبی نمی‌گوید. واقعیت این است که تئاتر در مولوی اجرا می‌شود ولی آن تئاتر نه با مسئولیت و حمایت مسئولان دانشگاه تهران بلکه با فداکاری هنرمندان انجام می‌شود.  این فداکاری، فداکاری اشتباهی است. خیلی زننده است که آقای گل‌محمدی از فعال بودن تالار مولوی سخن به میان می‌آورند در شرایطی که کوچکترین اقدامی برای حیات آن انجام نداده‌اند.

* سعید اسدی باید مشکلات را واضح، شفاف و روشن بیان کند

 دشتی گفت: من بسیار با استعفای سعید اسدی موافقم، ایشان خیلی زودتر از اینها باید این کار را انجام می‌داد. البته سعید اسدی به غیر نکاتی که در رسانه‌ها منتشر کرده است باید کامل، واضح و روشن بگوید که چگونه از وی حمایت نشد و چه اتفاقاتی در تالار مولوی رخ داد. استعفا که همیشه بد نیست، استعفایی بد است که همراه با سکوت باشد. آقای اسدی باید مسائل را به شکلی واضح و روشن بگوید که مدیر بعدی از اتفاقات مطلع باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نباید هنرمندان در سالنی که مدیران بالادستی آن وظیفه خود را در قبالش انجام نمی‌دهد اجرا بروند تا ضعف مدیریتی دوستان آشکار شود.