نمایش «مبارک و طلسم شاهزاده» کار جواد انصافی که ترکیبی از شیوه‌های مختلف نمایش ایرانی برای مخاطب کودک است در تالار «هنر» روی صحنه است.

پایگاه خبری تئاتر: جواد انصافی گفت: نمایش «مبارک و طلسم شاهزاده» نمایشی با شیوه‌های نمایش ایرانی است که شامل خیمه‌شب‌بازی، سیاه‌بازی، نقالی، پرده‌خوانی، ضربی‌خوانی و... می‌شود که در فضایی شاد به دنبال آشنا کردن بچه‌ها با فضا و فرهنگ نمایش ایرانی است.

او ادامه داد: آشنا کردن بچه‌ها با این گونه نمایش بسیار اهمیت دارد چرا که آن‌ها هستند که باید بتوانند نسل به نسل از نمایش اصیل دفاع کنند. البته ما سعی کردیم کارمان را بروز کنیم تا بچه‌ها ارتباط خوبی با آن برقرار کنند و خوشبختانه هم در این چند روز بچه‌های زیادی به دیدن کار آمدند و با نمایش ارتباط خوبی برقرار کردند.

این کارگردان درباره داستان این نمایش توضیح داد: دختر پادشاه دچار بیماری می‌شود و گروهی برای درمان او می‌آیند اما مبارک در خواب می‌بیند که دختر پادشاه طلسم شده است و بعد مشخص می‌شوند که درمان دختر بازی،‌ تحرک و خنده است.

انصافی افزود: در واقع بچه‌های امروزی با نشستن پای بازی‌های یارانه‌ای تحرک‌شان را از دست داده‌اند به نوعی دچار همان طلسم دختر پادشاه هستند و درمانش هم بازی، تحرک و خنده است که بچه‌ها به آن‌ها نیاز دارند.

 نمایش «مبارک و طلسم شاهزاده» که اجرای خود را از 20 بهمن‌ماه در تالار «هنر» آغاز کرده است تا 15 اسفند ساعت 17 و 30 دقیقه به اجرای خود ادامه خواهد داد.

عوامل این نمایش به این شرح است: جواد انصافی، حمید رعوف‌تبار، رضا معراجی، امیرمحمد انصافی، امیرحسین انصافی، شراره تیار، نیلوفر سیاری بازیگران این نمایش هستند. همچنین رامین عبداللهی (نوازنده-کمانچه)، امیرحسین انصافی (آهنگساز)، حامد نصرآبادیان (طراح حرکت)، فروغ یزدان‌ (طراح لباس)، علی یداللهی (طراح پوستر و بروشور)، ساسان فرهادپور و لیلی گل‌افشار (طراح ساخت دکور)، فروغ یزدان، حبیبه آزادی و هانیه زحمت‌کش (ساخت عروسک).