ارژنگ امیرفضلی پیش از اینکه در دهه 70 یکی از ستارگان مجموعه «ساعت خوش» باشد، فعالیتش را در تئاتر آغاز کرده بود، او همچنان هم دغدغه بازی در تئاتر را دارد و آنگونه که خودش می‌گوید دوست دارد سالی یک نمایش بازی کند.این بازیگر این روزها با بازی در نمایش «شب‌بخیر کیارستمی» به‌کارگردانی علی احمدی میهمان «کافه‌تریای» اصلی «تئاتر شهر» است.

پایگاه خبری تئاتر: امیرفضلی در این گفت‌وگو از معیارهای انتخابش برای بازی در تئاتر گفت و توصیه‌هایی را هم به جوانان علاقه‌مند به بازیگری ارائه کرد.

او با اشاره به سال‌هایی که فعالیتش را در تئاتر آغاز کرده بود، یادآور شد: زمانی که ما کار می‌کردیم،‌بحث شهرت مطرح نبود. ما بازی می‌کردیم که بازی کرده باشیم اما امروزه بیشتر بازیگران جوان به دنبال شهرت هستند. من همیشه به آن‌ها می‌گویم دنبال بازیگری هستید یا شهرت. اگر دنبال بازیگری هستید،‌همین که بازی می‌کنید یعنی بازیگر هستید اما آن‌ها معمولا دوست دارند بیشتر دیده شوند.

بازیگر نمایش «آمادئوس» با اشاره به خیل بزرگ فارغ‌التحصیلان تئاتر ادامه داد: هر سال دانشکده‌های هنری تعداد زیادی فارغ‌التحصیل بیرون می‌دهند؛ جوانان علاقه‌مندی که دوست دارند کار کنند ولی امکانات و بودجه ما برای اشتغال همه آنان هرگز کافی نیست و تنها راه حل این مساله ساخت سالن‌های جدید و اختصاص بودجه‌های بیشتر است تا جوانان انگیزه کار پیدا کنند و دلشان گرم شود.

ارژنگ امیرفضلی خطاب به جوانان علاقه‌مندان به بازیگری توصیه کرد که اول با خودشان صادق باشند و ببینند آیا بازیگر خوبی هستند یا نیستند نه اینکه به اشتباه، سال‌های زندگی‌شان را در یک تصور نادرست هدر دهند بلکه اول مطمئن شوند در چه زمینه‌ای استعداد دارند.

او درباره حضور مقطعی‌اش در تئاتر در سال‌های گذشته توضیح داد: پروژه‌های متعددی داشتیم با خانم منیژه محامدی، آقای محمد حاتمی و آقای هادی مرزبان اما بسیاری از این پروژه‌ها به نتیجه نرسید. به هر حال همیشه دوست دارم سالی یک کار تئاتر داشته باشم ولی گاهی شرایط فراهم نمی‌شود.

امیرفضلی اضافه کرد: چندی پیش با آقای خسرو احمدی صحبتی داشتیم و به ایشان گفتم دوست دارم یک همکاری مشترک داشته باشیم. آقای احمدی هم طرحی از پسرش «علی» را مطرح کرد و من طرح و ایده این کار را جذاب دیدم و قرار شد نمایش را کار کنیم.

او درباره بازی‌اش در نمایش «شب بخیر کیارستمی» که تئاتری محیطی است، توضیح داد: پیش از اجرای‌مان کمی دلهره داشتم که آیا تماشاگر از این نوع کار خوشش می‌آید یا نه اما خوشبختانه بازخورد خوبی از تماشاگران گرفتیم. این نوع تئاتر در مقایسه با تئاتری که در سالن اجرا می‌شود، به تماشاگر نزدیکتر است از سوی دیگر مانند یک اثر کلاسیک نیست که بازیگران عین متن را اجرا کنند بلکه در این شیوه،‌خود نویسنده به بازیگران اجازه می‌دهد که گاهی تغییراتی در نمایش ایجاد کنند.

 نمایش محیطی «شب بخیر کیارستمی» نوشته فرهاد نقدعلی و کار علی‌احمدی است که با بازی خسرو احمدی و ارژنگ امیرفضلی اجرا می‌شود.

این نمایش هر روز ساعت 18 و 15 در کافه تریای اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا دارد.


منبع: خبرگزاری ایسنا